Tags: column
Zoals ik altijd zeg, geld moet Rolex. Het uurwerkje is synoniem voor (plat?) succes. Een iconisch merk dat met zijn tijd meegaat. En omdat ik vroeger altijd te laat was en de bijnaam Hans Klok, met trots droeg. Geldt het ook voor de horloges.
ROLEX is de ultieme baas op het gebied van het Luxe horloge. En daar kwam ik tijdens vakantie weer achter. Want op de achterflap van zowel QUOTE als LINDA staat een advertentie van ROLEX.
Ik heb begrepen dat er een wachtrij is van meer dan 2 jaar op een horloge. Een vriend van mij kocht 5 jaar een Submarine en maakte 4k winst op die klok toen hij ‘m inruilde voor een duurder exemplaar. Lekker investeerinkje, me dunkt.
Dan zóu je denken. Waarom nog adverteren? Waarom zou je nog adverteren als je horloges uitverkopen? En je product nog meer in demand is dan ooit? Keer jezelf wat extra’s uit toch?
Een CFO zal waarschijnlijk tegensparten. En de meeste ondernemers die ik spreek ook. Die zetten hun marketing stil omdat ze al zo druk hebben. Maar daar wil ik ook niet meer voor werken. Ik wil alleen werken met ambitieuze merken.
In zo’n gesprek denk ik dan aan ROLEX en wil ik die ondernemers bij hun jasje trekken en schreeuwen; JUIST ALS HET GOED GAAT MOET JE INVESTEREN IN JE MARKETING. PANNENKOEK!
Want wat als de aandacht minder wordt? Wat als de vraag terugloopt? En wat als je mensen weggaan? Dan moet je de bekendste in je markt zijn om aantrekkelijk te blijven. Je moet je competitive edge behouden.
Waarom doet Rolex het dus?
– om te bevestigen dat jij als koper top of your game bent (kijk maar we adverteren in het leidende businessblad)
– om de dominante speler te zijn én te blijven in de markt
– om betere prijzen te vragen omdat je zo in demand bent
– omdat ze het nú kunnen betalen
– om top of mind te blijven
Dus het is tijd. Pannenkoek! 😉 Het is tijd om te investeren in je marketing en je advertenties. En dan natuurlijk in een mooie mix van contentmarketing en emailmarketing om je doelgroep tot loyale klanten te maken. En omdat dat nu juist vooral mijn dienstverlening is en je daar bij mij voor moet aankloppen. Of bij Marcel Nanning. Maar die is wat braver 😉
Aanbevolen artikelen rondom dit thema
The Wolf of Wall Street; de Foie Gras techniek van Jordan Belfort
The Wolf of Wall Street; de Foie Gras techniek van Jordan Belfort
Wat is de waarde van b2bmarketeers.nl?
Hoeveel is dat nu waard; een site als b2bmarketeers.nl?
Van klassieke marketing naar klasse marketing
Van klassieke marketing naar klasse marketing
Belangrijkste online b2b marketing ontwikkeling 2011
Belangrijkste online b2b marketing ontwikkeling 2011
Italiaanse vrienden
Goede marketing hoeft niet duur te zijn
marketingbudget
We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.