Berichten in categorie

Columns

Columns over actuele thema’s binnen Business-to-Business Marketing zoals Content Marketing, Inbound Marketing en Leadgeneratie.

hans breuker

Zoals ik altijd zeg, geld moet Rolex. Het uurwerkje is synoniem voor (plat?) succes. Een iconisch merk dat met zijn tijd meegaat. En omdat ik vroeger altijd te laat was en de bijnaam Hans Klok, met trots droeg. Geldt het ook voor de horloges.  ROLEX is de ultieme baas op het gebied van het Luxe …

HubSpot methode

Er is een interessante ontwikkeling gaande. Bestaande én nieuwe B2B Marketing Bureau’s zien de Marketing Automation trein langs denderen en willen deze niet missen. Naast Marketing adviseur, projectmanagers en campagnemanager worden ze nu software leveranciers. De meeste grote Marketing Automation merken verkopen via een reseller-strategie. Marketingbureau’s kiezen doorgaans voor één of enkele systemen die ze adviseren en …

content sprokkelaar

Vorig weekend was ik een dagje in de Efteling. Het duurde niet lang voor ik de Sprookjes-sprokkelaar tegen het lijf liep, een creatie van Paul van Loon en Prinses Laurentien. Een verhalenverteller die uit takken en twijgjes verhalen haalt en opschrijft in zijn boeken. Zijn doel is dat sprookjes en verhalen nooit verloren gaan en …

Leadvriendelijke Marketing

Hunten, scoren, deals sluiten, leads vangen, leadfunnels, een markt oprollen..de commerciële wereld zit vol krachttermen. Vaak met een hoog spierballengehalte en een egocentrisch randje. ‘wij zullen deze deal pakken, kosten wat het kost!’. Ambitieus? Zo zou je het ook kunnen noemen. Hoe dan ook, de toon is niet altijd even vriendelijk en respectvol als het gaat over de …

wallstreet

Een tijdje terug kreeg ik van een vriend de vraag: waar zit nu je verdienmodel met www.b2bmarketeers.nl? Wat is je financiële doelstelling? Een normale vraag. Maar hij bracht mij wel uit balans, want ik heb geen verdienmodel. B2bmarketeers.nl is opgezet als collectief platform met als doel; de vetste, meest inspirerende content website voor b2b marketeers …