Er is een interessante ontwikkeling gaande. Bestaande én nieuwe B2B Marketing Bureau’s zien de Marketing Automation trein langs denderen en willen deze niet missen. Naast Marketing adviseur, projectmanagers en campagnemanager worden ze nu software leveranciers. De meeste grote Marketing Automation merken verkopen via een reseller-strategie. Marketingbureau’s kiezen doorgaans voor één of enkele systemen die ze adviseren en implementeren bij hun klanten. Dit zorgt voor een geheel nieuwe dynamiek in de bureauwereld. Bureau’s moeten kennis opdoen van de beschikbare systemen in de markt en keuzes maken. De boodschap naar de klant verandert ook.
Zichtbare verandering bij HubSpot Marketing Bureau’s
In hoeverre de boodschap verandert is goed zichtbaar bij HubSpot leveranciers. Omdat HubSpot een van de Marketing Automation grondleggers is met een geweldige content strategie en inbound filosofie kiezen veel bureau’s voor HubSpot. Dit betreft vaak een strategische keuze met een aanpalende filosofie. Een opvallende ontwikkeling die hier mee samengaat is het ontstaan van een soort Inbound Marketing eenheidsworst. Genuanceerd; de HubSpot Inbound Marketing eenheidsworst. Want met het HubSpot dealerschap komt ook het HubSpot Inbound Marketing evangelie. Websites van HubSpot dealers lijken in grote lijnen sterk op elkaar. Hoe vaak heb je deze afbeelding voorbij zien komen? En creatieve variaties hierop. Het stopt niet bij die afbeelding. In verschillende gevallen staat de complete site in het teken van de HubSpot theorie en de uitleg van de inbound marketing stappen. Hier is niets mis mee. Het gaat de goede kant op met het marketing vak. Het geloof in Inbound Marketing groeit en verdringt de traditionele interruptie marketing methodes. Wat echter ten onrechte naar de achtergrond verdwijnt is de toegevoegde waarde van het bureau. Het verhaal van het bureau is zo ontzettend belangrijk, anders kunnen b2b klanten net zo goed met een blinddoek een HubSpot partner selecteren.
Vóór HubSpot was er ook onderscheidend vermogen. Goede bureau’s slagen er in om juist hun toegevoegde waarde uit te leggen en dit verhaal te vertellen. Waar ze goed in zijn, waar ze in geloven en wat ze concreet kunnen betekenen op marketing en content-creatie gebied. Gelukkig zijn hier nog genoeg goede voorbeelden van te vinden. Het zou niet verkeerd zijn als hier meer focus op komt. Want het verhaal is wat overblijft als het HubSpot stof neerdaalt.
Aanbevolen artikelen rondom dit thema
10 tools die het leven van elke marketeer makkelijker maken
10 tools die het leven van elke marketeer makkelijker maken zoals Google Analytics, Buffer, Canva, SEMrush, Asana en anderen. Lees verder...
Spotler lanceert nieuw product: leadgeneratie en e-mail marketing automation in 1 oplossing!
E-mail marketing specialist Spotler lanceert: leadgeneratie en e-mail marketing automation in 1
De content-sprokkelaar en de meerkoppige draak
De Content-sprokkelaar en de meerkoppige draak
In 3 stappen naar effectieve website personalisatie
Een belangrijke strategie die door veel B2B-marketingteams wordt onderzocht is website personalisatie.
De Google Hummingbird update; wat verandert er voor Content Marketeers?
Google Hummingbird update
Hoe kies je een marketing automation oplossing?
Hoe kies je een marketing automation oplossing? Omdat ik inmiddels ruim 100 implementaties heb begeleid deel ik graag de tips met je
We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.