Er is een interessante ontwikkeling gaande. Bestaande én nieuwe B2B Marketing Bureau’s zien de Marketing Automation trein langs denderen en willen deze niet missen. Naast Marketing adviseur, projectmanagers en campagnemanager worden ze nu software leveranciers. De meeste grote Marketing Automation merken verkopen via een reseller-strategie. Marketingbureau’s kiezen doorgaans voor één of enkele systemen die ze adviseren en implementeren bij hun klanten. Dit zorgt voor een geheel nieuwe dynamiek in de bureauwereld. Bureau’s moeten kennis opdoen van de beschikbare systemen in de markt en keuzes maken. De boodschap naar de klant verandert ook.
Zichtbare verandering bij HubSpot Marketing Bureau’s
In hoeverre de boodschap verandert is goed zichtbaar bij HubSpot leveranciers. Omdat HubSpot een van de Marketing Automation grondleggers is met een geweldige content strategie en inbound filosofie kiezen veel bureau’s voor HubSpot. Dit betreft vaak een strategische keuze met een aanpalende filosofie. Een opvallende ontwikkeling die hier mee samengaat is het ontstaan van een soort Inbound Marketing eenheidsworst. Genuanceerd; de HubSpot Inbound Marketing eenheidsworst. Want met het HubSpot dealerschap komt ook het HubSpot Inbound Marketing evangelie. Websites van HubSpot dealers lijken in grote lijnen sterk op elkaar. Hoe vaak heb je deze afbeelding voorbij zien komen? En creatieve variaties hierop. Het stopt niet bij die afbeelding. In verschillende gevallen staat de complete site in het teken van de HubSpot theorie en de uitleg van de inbound marketing stappen. Hier is niets mis mee. Het gaat de goede kant op met het marketing vak. Het geloof in Inbound Marketing groeit en verdringt de traditionele interruptie marketing methodes. Wat echter ten onrechte naar de achtergrond verdwijnt is de toegevoegde waarde van het bureau. Het verhaal van het bureau is zo ontzettend belangrijk, anders kunnen b2b klanten net zo goed met een blinddoek een HubSpot partner selecteren.
Vóór HubSpot was er ook onderscheidend vermogen. Goede bureau’s slagen er in om juist hun toegevoegde waarde uit te leggen en dit verhaal te vertellen. Waar ze goed in zijn, waar ze in geloven en wat ze concreet kunnen betekenen op marketing en content-creatie gebied. Gelukkig zijn hier nog genoeg goede voorbeelden van te vinden. Het zou niet verkeerd zijn als hier meer focus op komt. Want het verhaal is wat overblijft als het HubSpot stof neerdaalt.
Aanbevolen artikelen rondom dit thema
Patrick van Zandwijk: “Kennis delen is de sleutel tot het groeien van je B2B-bedrijf”
“Ik vind B2B-marketing uitdagender, B2C-marketing is toch wat 'makkelijk'. Rond B2B-marketing zit veel meer complexiteit.”
Een Content Marketing Business Case in 4 stappen
Je zult de ROI van Content Marketing moeten aantonen om voldoende budget en draagvlak te verkrijgen. Hoe stel je een Content Marketing business case op?
De nieuwe vuistregel: ‘10X’ content
De nieuwe vuistregel: ‘10X’ content': content genereren die minimaal 10 keer beter is dan de content die al bestaat.
Tips voor moderne B2B Leadgeneratie (update 2021)
In de B2B marketing gaat het vaak over leadgeneratie. Uiteindelijk zijn alle activiteiten gericht op het genereren van leads. Tips voor b2b leadgeneratie:
Het Geheim Van De Content Marketing Waakvlam
Iemand vroeg me laatst; wat is het geheim van goede content marketing productie? Hoe kom je effectief aan inspiratie? Lees hier over de content waakvlam!
Jortijn Bijl: “Ik ben stiekem niet eens een marketeer”

We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.