Van Marketing Bureau naar Software Leverancier


HubSpot methode

Er is een interessante ontwikkeling gaande. Bestaande én nieuwe B2B Marketing Bureau’s zien de Marketing Automation trein langs denderen en willen deze niet missen. Naast Marketing adviseur, projectmanagers en campagnemanager worden ze nu software leveranciers. De meeste grote Marketing Automation merken verkopen via een reseller-strategie. Marketingbureau’s kiezen doorgaans voor één of enkele systemen die ze adviseren en implementeren bij hun klanten. Dit zorgt voor een geheel nieuwe dynamiek in de bureauwereld. Bureau’s moeten kennis opdoen van de beschikbare systemen in de markt en keuzes maken. De boodschap naar de klant verandert ook. 

Zichtbare verandering bij HubSpot Marketing Bureau’s

In hoeverre de boodschap verandert is goed zichtbaar bij HubSpot leveranciers. Omdat HubSpot een van de Marketing Automation grondleggers is met een geweldige content strategie en inbound filosofie kiezen veel bureau’s voor HubSpot. Dit betreft vaak een strategische keuze met een aanpalende filosofie. Een opvallende ontwikkeling die hier mee samengaat is het ontstaan van een soort Inbound Marketing eenheidsworst. Genuanceerd; de HubSpot Inbound Marketing eenheidsworst. Want met het HubSpot dealerschap komt ook het HubSpot Inbound Marketing evangelie. Websites van HubSpot dealers lijken in grote lijnen sterk op elkaar. Hoe vaak heb je deze afbeelding voorbij zien komen? HubSpot methodeEn creatieve variaties hierop. Het stopt niet bij die afbeelding. In verschillende gevallen staat de complete site in het teken van de HubSpot theorie en de uitleg van de inbound marketing stappen. Hier is niets mis mee. Het gaat de goede kant op met het marketing vak. Het geloof in Inbound Marketing groeit en verdringt de traditionele interruptie marketing methodes. Wat echter ten onrechte naar de achtergrond verdwijnt is de toegevoegde waarde van het bureau. Het verhaal van het bureau is zo ontzettend belangrijk, anders kunnen b2b klanten net zo goed met een blinddoek een HubSpot partner selecteren.

Vóór HubSpot was er ook onderscheidend vermogen. Goede bureau’s slagen er in om juist hun toegevoegde waarde uit te leggen en dit verhaal te vertellen. Waar ze goed in zijn, waar ze in geloven en wat ze concreet kunnen betekenen op marketing en content-creatie gebied. Gelukkig zijn hier nog genoeg goede voorbeelden van te vinden. Het zou niet verkeerd zijn als hier meer focus op komt. Want het verhaal is wat overblijft als het HubSpot stof neerdaalt.

Previous Marketing Automation vergelijk: HubSpot vs Marketo
Next Interview | Diederik Martens van Quintiq over Content Marketing en Marketing Automation in B2B

No Comment

Leave a reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *