Mogelijk later dit jaar weer terug naar kantoor: dat vraagt om een viermoment

door Redactie | Last Updated:   25 augustus 2021

Halverwege augustus werden de eerste versoepelingen aangekondigd, welke dit najaar een vervolg moeten krijgen. Zo is het dit schooljaar weer mogelijk om ook op het mbo, hbo en de universiteit fysiek onderwijs te geven. Restrictie is hierbij wel, dat in eerste instantie maximaal 75 personen in de collegezaal mogen zitten. Tot nu toe is het niet toegestaan om op kantoor te werken. Werknemers moeten in de eerste weken na de zomerperiode blijven thuiswerken. De kans bestaat dat deze maatregel bij de volgende versoepelingen halverwege september alsnog wordt losgelaten. Net voor de zomer beloonden veel bedrijven hun medewerkers voor de getoonde inzet tijdens het thuiswerken. Zij verrasten hen met een relatiegeschenk. Onder meer Lavista relatiegeschenken zag de vraag toenemen.

Thuiswerken wordt als steeds minder prettig ervaren

Veel medewerkers klagen over het voortdurend thuis moeten werken. Ze missen de gesprekken die normaliter bij de koffiemachine gevoerd werden, ze kijken uit naar het contact met collega’s, enzovoorts. Ondanks het feit dat men graag terugkeert naar kantoor, is de kans klein dat men straks weer voltijds op kantoor zal zitten.

Veel werknemers van grote bedrijven geven aan het thuiswerken straks te willen combineren met een aantal dagen op kantoor. Daarbij hebben werkgevers op hun beurt aangegeven dat het straks niet toegestaan zal zijn om voortdurend thuis te werken. Hoe deze hybride vorm precies vorm zal krijgen is bij veel organisaties nog afwachten.

Werknemers in de zomer verrast met een klein cadeautje

Zoals eerder al werd aangehaald, hebben veel bedrijven hun medewerkers deze zomer verrast met een kleinigheidje. Hierbij speelden bedrijven veelal in op de sportzomer, met het EK en de Olympische Spelen. Medewerkers kregen bijvoorbeeld een aantal bedrukte ballonnen, een vlaggenlijn, een hapje en drankje, enzovoorts.

Ook werd ingespeeld op een andere trend: de groeiende populariteit van fietsen. Onder meer de bedrukte bidon was dit jaar populair, zo merkten verkopers van bedrukte relatiegeschenken. Met een bidon werden medewerkers gestimuleerd om te bewegen. Iets wat belangrijker is geworden, nu we steeds meer zitten.

Inkoop van relatiegeschenken voor de winter begonnen

Niet alleen gaven veel bedrijven hun medewerkers afgelopen zomer een kleinigheidje. Ook voor de feestdagen aan het eind van dit jaar worden de bedrukte relatiegeschenken nu al ingekocht. Veel bedrijven blijven vasthouden aan de traditie om het kerstpakket van een bedrukt relatiegeschenk te voorzien.

Niet alleen voor zakenpartners ook voor relaties. Iets wat best opvallend is, daar er door bedrijven steeds meer wordt ingezet op digitalisering en online marketing. De bedrukte relatiegeschenken blijven voor bedrijven een kans om hun naamsbekendheid te verbeteren. Een bedrukte mok zal immers ook door anderen gebruikt worden. De kans bestaat dat zij thuis nog eens op de naam van het bedrijf op de mok zullen zoeken.

Foto door fauxels via Pexels

b2bmarketeers schrijft dagelijks over onderwerpen rondom b2b marketing, sales en ondernemen. Het doel van b2bmarketeers is: de b2b marketing professional helpen.
content marketing ebook
Schrijf je in voor de b2b updates en ontvang gratis cheat sheet: Nummer 1 met Content Marketing 🏆.

We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.