Flexibele betalingen als onderdeel van jouw marketingstrategie

door Redactie | Last Updated:   19 september 2023

In de moderne, competitieve B2B-markt is de klantervaring of de customer experience een cruciaal element van elke succesvolle business. Dit gaat verder dan enkel het product of de dienst die je aanbiedt. Het gaat namelijk om het gehele traject dat de klant doormaakt. En een vaak over het hoofd gezien, maar zeer belangrijk onderdeel van deze ervaring is de betaaloplossing die je biedt.

Pinautomaat huren: flexibiliteit voor elke gelegenheid

Niet elke onderneming heeft op elk moment een betaalterminal nodig, maar dat wil niet zeggen dat je er helemaal geen nodig hebt. In zo’n geval kan een pinautomaat huren een slimme strategische zet zijn. Dit geldt bijvoorbeeld voor bedrijven die deelnemen aan tijdelijke evenementen, zoals beurzen of seizoensgebonden markten.

Hierdoor blijf je flexibel en zorg je ervoor dat de klantervaring vloeiend en professioneel blijft, zonder de vaste lasten van een permanente aankoop. Een pinautomaat huren biedt ondernemers de mogelijkheid om hun klanten een veilige en betrouwbare betaalervaring te bieden, wat bijdraagt aan een positieve perceptie van hun merk.

Laat je klant betalen op locatie

In de B2B-wereld is het belangrijk om flexibel met betalingen om te kunnen gaan. Hiervoor biedt een mobiele pinautomaat de ideale oplossing. Of je nu op locatie bij een klant bent, op een beurs staat of mobiele diensten aanbiedt, deze betaaloplossing gaat met je mee.

Betaalmethodes op trade shows om direct orders te schrijven en af te handelen

Een mobiele pinautomaat geeft je de vrijheid om transacties te verwerken waar dat voor jou en jouw klant het beste uitkomt, wat een extra laag van gemak en service aan de klantervaring toevoegt. Marketing gaat tenslotte om het verlagen van drempels om de interactie met de klant zo goed mogelijk te faciliteren. De conversie van lead naar klant (en dus de betalingen) horen daar ook bij.

Betalingen integreren in de marketingstrategie

Het is mogelijk om betaalmogelijkheden in te bedden in jouw bredere marketingstrategie. Dat wil zeggen dat je meer doet dan louter verschillende betaalmogelijkheden aanvaarden, maar dat je dit als een krachtig instrument gebruikt om potentiële klanten te overtuigen.

Betaalmethodes als onderscheidend vermogen

    Door unieke en flexibele betaalopties te promoten, zoals achteraf betalen, gespreid betalen of het accepteren van cryptomunten, positioneer je jouw bedrijf als een vooruitstrevende en klantgerichte organisatie.

Complexe betaalmethodes b2b

In de B2B-sector zijn de betaalbehoeften vaak complexer, vanwege grotere transactievolumes en langere betalingstermijnen. Ook hier kan je jouw onderneming op een unieke manier positioneren, bijvoorbeeld door langere betalingstermijnen te hanteren dan jouw concurrenten.

Dit staat jouw klanten vervolgens toe om hun cashflow een boost te geven. Hierdoor sluit je altijd goed aan bij de unieke behoeften van jouw zakelijke klanten. Zo toon je aan dat jouw bedrijf niet enkel een leverancier is, maar ook een strategische partner die meedenkt en flexibiliteit biedt.

b2bmarketeers schrijft dagelijks over onderwerpen rondom b2b marketing, sales en ondernemen. Het doel van b2bmarketeers is: de b2b marketing professional helpen.
content marketing ebook
Schrijf je in voor de b2b updates en ontvang gratis cheat sheet: Nummer 1 met Content Marketing 🏆.

We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.