Tags: Ondernemen, seo
Jouw bedrijfswebsite makkelijk vindbaar maken in verschillende zoekmachines gebeurt niet zomaar met een vingerknip. Daar is actie voor nodig. Zoekmachineoptimalisatie (SEO) is de manier om de zichtbaarheid van een website te vergroten wanneer mensen naar producten of diensten zoeken. Beschik je als marketingbureau niet over de specifieke kennis? Dat is white label seo wellicht een optie.
Laten we wel wezen: hoe beter de zichtbaarheid van een website in de zoekmachines, hoe waarschijnlijker het is dat je (meer) klanten binnenhaalt. Zoekmachineoptimalisatie is dan eigenlijk ook meer een noodzaak voor veel bedrijven. Naarmate meer bedrijven online komen, groeit de SEO-markt snel. Hoe je de organische vindbaarheid van jouw bedrijfswebsite groter maakt? Daar is kennis en tijd voor nodig. Zaken die je als ondernemer natuurlijk niet altijd hebt en liever uitbesteed. Een SEO-bureau komt dan goed te pas.
Betaalde en organische marketing
Sommigen zzp’ers of ondernemers denken dat als ze betaalde advertenties op Google zetten, dat ze er dan al zijn. Maar niets is minder waar. Dat mensen die op internet surfen daadwerkelijk op jouw advertentie klikken, is namelijk niet gegarandeerd. Zeker niet als de concurrentie groot is. De bezoekers die via organische weg op jouw site komen, zijn doorgaans van hogere kwaliteit. Deze gebruikers zijn actief op zoek naar een specifiek onderwerp, product of dienst. Als een gebruiker die site via de zoekmachine vindt, kan dit leiden tot een betere merkbetrokkenheid en concrete leads of aankopen.

Zoekmachineoptimalisatie is complex
Het verhogen van jouw positie in de zoekmachines vraagt om expertise. Er zijn meerdere factoren van belang die je kunt beinvloeden. Denk aan de relevantie van de pagina’s in relatie tot de rest van de website, de opbouw van de content, het aantal zoekwoorden in een bepaalde pagina, interne en externe links naar dit artikel, het aantal afbeeldingen, de titel en de meta-tekst. Dit is slechts een kleine greep uit de taken van zoekmachineoptimalisatie.
Op deze manier bepalen zoekmachines of jouw content het meest relevante is voor wat een gebruiker zoekt.
Wat is White Label SEO?
Zoekmachineoptimalisatie uitbesteden is dus voor veel ondernemers een sterke troef. Ook omdat velen simpelweg geen tijd hebben voor dit soort zaken. Of als je als marketingbureau klanten hebt die om SEO vragen. Een betrouwbaar SEO-bureau helpt je dan daarmee. Die hulp kan komen in de vorm van white label SEO.
Als je klant bijvoorbeeld lokale optimalisatie nodig heeft, dan kan een SEO-bureau taken als een zoekwoordonderzoek en het optimaliseren van lokale vermeldingen uitvoeren. Je kunt dit vanuit jouw bureau aanbieden zodat de klant een aanspreekpunt heeft en vanuit jouw organisatie diensten betrekt.
Kortom, de definitie van white label seo:
White Label SEO is het aanbieden van SEO-werkzaamheden vanuit jouw dienstverlening, welke je op de achtergrond uitbesteedt.
Daarom wordt het ook wel SEO outsourcing genoemd. Zo kun je dus SEO-werkzaamheden door spelen aan een SEO-bedrijf en kun jij je klanten behouden.
Een kant-en-klaar marketingteam
Verschillende SEO-bureaus hebben verschillende processen en diensten, maar het komt vaak neer op een intake, waarna een beslissing volgt over welk pakket, producten of diensten het beste aansluiten bij de behoeften van de eindklant en welke resultaten er geboden kunnen worden.
Ook is een planning belangrijk waarbij er vaak gebruik wordt gemaakt van een tijdlijn. Afhankelijk van de aard van de overeenkomst en de reikwijdte van het werk, kan een white label SEO-bureau zo ongeveer alles bieden wat je nodig hebt om aan de verzoeken van je eindklanten te voldoen.
De resulterende output wordt vervolgens opnieuw verpakt en aangeboden aan de eindklant. Werken met een white label SEO-bureau is eigenlijk net alsof je toegang hebt tot een volledig kant-en-klaar marketingteam zonder de overheadkosten. Waar je voor betaalt zijn puur de SEO-diensten of SEO-pakketten.
Aanbevolen artikelen rondom dit thema
Meesters in de kunst van communicatie
PR bureau's zijn de kunstenaars van communicatie. Lees onze tips!
Waarom het uitbesteden van marketing slim is voor jouw B2B-bedrijf
Waarom het uitbesteden van marketing slim is voor jouw B2B-bedrijf. Lees onze tips en maak de juiste keuzes
De kracht van verpakkingsmateriaal
In dit artikel lees je waarom het belangrijk is om aandacht te besteden aan verpakkingsmateriaal en hoe je de kansen kunt benutten.
Win een pop-up office op een locatie naar keuze!
Win een pop-up office op een locatie naar keuze! Go international
Ondernemen was nooit zo eenvoudig maar een goede website is key
Ondernemen was nooit zo eenvoudig maar een goede website is key: waar moet je op letten bij het starten van een website
Demand generation en SEO: de krachtige tandem voor B2B groei
Demand generation en SEO: de krachtige tandem voor B2B groei

We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.