Tags: Ondernemen
Binnen verschillende sectoren is de vraag naar personeel de afgelopen jaren sterk toegenomen. Het kost werkgevers steeds meer moeite, om beschikbare functies gevuld te krijgen. Des te langer dit duurt, des te groter ook de vertragende werking hiervan is op de groei van een organisatie. Wie online naar vacatures zoekt, zal al snel zien dat het aantal technische vacatures, vacatures in de zorg en bijvoorbeeld vacatures in de retailsector enorm is. Op welke manier kunnen organisaties juist hun vacatures onder de aandacht brengen van potentiële kandidaten? Hoe zorg je dat jouw vacature een werkzoekende meer aanspreekt, dan de vacature van je belangrijkste concurrent? In dit artikel lees je er meer over.
Meeliften op de marketing van andere websites
Allereerst hebben werkgevers de mogelijkheid hun vacatures te delen via centrale vacaturewebsites. Dergelijke platforms delen bijvoorbeeld technische vacatures per plaats en provincie in. Het maakt het voor een werkzoekende makkelijker om de verschillende opties in diens regio met elkaar te vergelijken. Door een vacature op dit type website te plaatsen, lift een organisatie mee op de marketing die zo’n partij zelf al inzet. Een slimme manier om vacatures onder de aandacht te brengen bij een groter publiek.
Maak een vacature vindbaar met je vacaturetekst
Bij het publiceren van vacatures, of het nu gaat om een vacature op de eigen website of een centraal platform, is het belangrijk aandacht te besteden aan de vacaturetekst. Niet alleen biedt deze vacaturetekst de kans om jezelf te onderscheiden van concurrenten; ook draagt het bij aan de vindbaarheid hiervan. Een copywriter helpt je de vacaturetekst zodanig vorm te geven, dat deze goed leesbaar blijft en tegelijkertijd wordt opgepikt door de zoekmachine. Richt je in een vacature voornamelijk op hetgeen wat jij als werkgever te bieden hebt aan een werknemer. Hetgeen je van de kandidaat verwacht som je kort op; dit bespreek je tijdens een sollicitatiegesprek.
Zet in op het gebruik van snackable content
Online marketeers zetten steeds vaker in op snackable content. Geen langdradige artikelen meer, maar korte items. Deze items worden vaak gecombineerd met een aansprekende infographic, of bijvoorbeeld een video waarin onderwerpen nader worden toegelicht. Ook voor het delen van vacatures biedt deze snackable content verschillende mogelijkheden. Denk bijvoorbeeld aan de optie om kandidaten bij je binnen te laten kijken in een korte video, waarin managers en toekomstige collega’s zich alvast voorstellen. Het geeft een kandidaat een goed beeld van de omgeving waar deze straks mogelijk komt te werken.
Foto door Sora Shimazaki
Aanbevolen artikelen rondom dit thema
Marketingstrategieën voor Technische ZZP’ers
Met deze marketingstrategieën voor technische zzp'ers zet jij zelf goed op de kaart in een concurrerende markt. Zowel online als offline tips!
Ondernemer, werk jij ook aan je eigen persoonlijke ontwikkeling?
In dit artikel duiken we in het fenomeen van de business coach en wat daar de voordelen van zijn voor managers, directeuren en bedrijfseigenaren.
Een goede dealer locator: de lijm tussen online presence en fysieke shops
Een goede dealer locator: de lijm tussen online presence en fysieke shops. Lees onze tips om jouw store locator goed op te zetten.
4 succesfactoren voor B2B-bedrijven (naast hele goede producten én dienstverlening)
4 succesfactoren voor B2B-bedrijven (naast hele goede producten én dienstverlening). Lees onze tips voor een bloeiende b2b-onderneming
Hoe scoor je opdrachten als freelance marketeer?
Hoe scoor je opdrachten als freelance marketeer? Onze tips voor een gevulde orderportefeuille als zelfstandig ondernemer
Online marketing kan op verschillende manieren worden ingezet
Online marketing kan op verschillende manieren worden ingezet: lees de tips en adviezen in dit artikel om zelf te groeien!
We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.