Hier moet een goede b2b website aan voldoen


Website b2b

Steeds vaker zien we de b2b branche online actief worden. Zeker in tijden van corona – waarbij mensen geen fysiek contact mogen hebben – is het van belang een goede website te hebben. Maar dan is de vraag: waar moet een goede b2b website aan voldoen? In dit artikel wordt duidelijk wat je absoluut moet vermijden en waar je op moet letten wanneer je een b2b website laat maken.

Duidelijke call-to-actions

Je website is meer dan een visitekaartje – het is in principe je eigen etalage waar je een product of dienst mag verkopen. Het is dan ook van belang dat het duidelijk wordt waar het product of dienst over gaat en dat je het direct kunt kopen of een afspraak kunt maken. Een call-to-action knop is vaak dan ook in een kleur dat er ook daadwerkelijk uitspringt. Denk bijvoorbeeld aan de kleuren rood of oranje. Echter werken deze kleuren weer niet als je website in het rood of oranje is want dan zou bijvoorbeeld zwart of grijs meer afsteken.

Professionele website laten maken

Wanneer je er voor kiest om een website te maken dan is het goed om dit gelijk goed te doen. Sommige kiezen er nog wel is voor om te werken met gratis systemen en templates maar dat kan soms wat slordig overkomen. Je hebt vaak maar 1 kans om de klant te overtuigen en daarom raden wij aan om een professionele website te laten maken. Dit kan al vanaf een paar honderd euro. Wanneer je wat meer functionaliteiten nodig hebt, kan dit voor je gebouwd worden. Wanneer je dit door een goed bedrijf laat doen heb je er jarenlang plezier van.

Zorg voor een goed CMS

Eenvoudig beheer van een website is belangrijker dan ooit. B2B bedrijven produceren steeds meer content en een goed CMS die het eenvoudig maakt content te publiceren is onmisbaar. Zoek ook naar een CMS met de juiste functionaliteiten die voor jouw organisatie belangrijk zijn. Is e-commerce een belangrijke pijler? Zorg dan voor een CMS met een goede shop-functionaliteit. Heb je een content marketing strategie waarin video belangrijk is? Zorg dan voor een omgeving die goed om kan gaan met video.

Integratie met andere systemen

Een website staat tegenwoordig niet meer op zichzelf. Integraties met andere systemen zijn eerder regel dan uitzondering. Denk aan een integratie met een e-mailmarketing tool zodat aanmeldingen via de website automatisch in de juiste e-maillijsten terechtkomen in je e-mailtool. Of een integratie met je CRM-systeem zodat je formulieren kunt aanbieden in je website die je opmaakt in je CRM-systeem. Een integratie met een voorraadsysteem en ERP software kan ook veel brengen als je een e-commerce website voert. Ook is het interessant om integraties te onderzoeken met analyse tools zoals Google Analytics en Power BI bijvoorbeeld.

Zoekmachine vriendelijke website

Wanneer je een website laat maken is het goed om de website zoekmachine vriendelijk te maken. Dat betekent dat de website optimaal is ingericht voor zoekmachines. Als een website snel laadt, goede code heeft, de juiste informatie geeft aan zoekmachines en technisch opties geeft om content goed in te zetten is een website zoekmachine vriendelijk. Dit zorgt ervoor dat de website goed gevonden wordt in de zoekresultaten van Google en daarmee trek je veel relevant verkeer. Dit relevante verkeer kunnen vervolgens je producten of diensten afnemen.

Foto door Tranmautritam via Pexels

Previous De challenge; een onderschat marketinginstrument dat onmisbaar is voor SaaS-bedrijven
Next Het inzetten van apps; de voordelen voor b2b marketeers

No Comment

Leave a reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *