Tags: seo
Je bent nooit uitgeleerd. Soms gaan de ontwikkelingen sneller dan dat je ze kunt bijhouden, soms leer je iets wat al een tijd geleden is geïntroduceerd. Wat je ook leert: het is fijn als je praktische tips krijgt, zodat je direct aan de slag kunt. In dit artikel lees je daarom 3 praktische SEO-tips, zodat je jouw bedrijf (of die van je klant) nog meer laat groeien op het gebied van SEO!
1. Voeg LSI keywords toe
LSI staat voor Latent Semantic Indexing, of in het Nederlands: semantische zoekwoorden. Semantische zoekwoorden hebben een relevante connectie met jouw hoofdzoekwoord. De bedoeling is dat je deze zoekwoorden op een natuurlijke manier gaat verwerken in je content. Je kunt ze zien als een verlenging hiervan.
Je kunt op verschillende manieren achter LSI keywords komen. Zo kun je kiezen voor het gebruiken van een tool als Page Optimizer en/of door op Google te zoeken naar je hoofdzoekwoord. Scroll daarna helemaal naar beneden en je ziet belangrijke termen. Zoek bijvoorbeeld naar Huttentocht en je ziet termen als Huttentocht beginners, Huttentocht met gids en Huttentocht boeken. Op die manier weet je dat het slim is om die woorden toe te voegen in je tekst.
2. Ga aan de slag met lokale SEO
Lokale SEO was en is nog altijd belangrijk. Er zijn een paar dingen die je kunt doen om je lokale SEO een boost te geven. De eerste stap is het aanmaken van een Google Bedrijfsprofiel, voorheen Google Mijn Bedrijfsprofiel. Maar naast het aanmaken, is het ook belangrijk om dit regelmatig te updaten. Denk aan het toevoegen van foto’s, maar ook aan het verzamelen van reviews.
Daarnaast kun je ook lokale SEO-pagina’s aanmaken. Kies hiervoor een belangrijk zoekwoord in combinatie met de plaats of regio waarin je gevonden wil worden. Op die manier kom je ook naar boven in de lokale zoekresultaten van Google en zorgt het voor extra relevant verkeer naar je website.
3. Google Rankbrain
Google Rankbrain is niet iets heel nieuws. Toch is dit iets wat niet heel bekend is, maar wel heel belangrijk.
Google Rankbrain werkt als volgt: Rankbrain is een machine learning platform van Google om de zoekresultaten te sorteren. Voordat Rankbrain werd geïntroduceerd, werd alles handmatig gecodeerd, maar nu zorgt Rankbrain ervoor dat er verbeteringen in het algoritme plaatsvinden.
Eén van de belangrijkste punten van Rankbrain is dat het niet meer zoekt naar het exacte hoofdzoekwoord in de tekst. Waar het bij de H1 nog wel belangrijk is, is het tegenwoordig belangrijk om de tekst vloeiend te laten lopen. Denk bijvoorbeeld aan ‘Winterwandelen in Duitsland’ in plaats van het zoekwoord te gebruiken: ‘Winterwandelen Duitsland’.
Foto door meo
Aanbevolen artikelen rondom dit thema
Quick wins voor SEO, die vaak worden vergeten
Quick wins voor SEO, die vaak worden vergeten. Met deze tips zet jij de basis voor SEO goed en werk je aan vindbaarheid
Review: AnswerThePublic [free version]
AnswerThePublic 2024 Review: het is een online (web-based) tool die helpt met het in kaart brengen van relevante zoektermen en het genereren van content-ideeën.
Tips voor het uitbesteden van je linkbuilding
Ben jij op zoek naar tips voor het uitbesteden van linkbuilding? Lees dit artikel zodat je goed geïnformeerd bent voor jouw bedrijf
SEO met of zonder jus?
SEO met of zonder jus? Tips voor SEO teksten die mensen wel willen lezen.
Waarom attributie je b2b-marketing aanpak toekomstbestendig maakt
Attributie; niet het meest geliefde onderwerp voor marketeers. Attributie is erg belangrijk voor de meetbaarheid en transparantie van marketing.
Hoe een SEO bureau jouw bedrijf transformeert in het digitale tijdperk
Hoe een SEO bureau jouw bedrijf transformeert in het digitale tijdperk: lees onze tips voor een digital boost door SEO!
We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.