Tags: business to business, google, seo
Update 2024: De service Google Plus is per 2019 beeindigd.
![googleplus_logo](https://usercontent.one/wp/www.b2bmarketeers.nl/wp-content/uploads/2012/01/googleplus_logo.png?media=1668764890)
De volgende stap in de dienstverlening van Google is de koppeling van Google+ met de Searchfunctie. Dat houdt in dat je bij Google search resultaten vaker en meer resultaten uit Google+ terug gaat zien. ‘Search plus Your World’ noemt men het bij Google. Een stap die we allemaal wel aan zagen komen. De gedachte erachter is dat de zoekmachine niet alleen gaat over inhoud, maar ook over de relatie tussen mensen. Een ontwikkeling we als marketeers niet kunnen negeren. Zoals het er nu uit ziet komen er 3 functies bij:
- Persoonlijke resultaten
Hiermee vind je gegevens die alleen met jou zijn gedeeld, zoals Google+ foto’s en berichten. Je ziet dus je eigen berichten en de berichten die met jou zijn gedeeld. - Profielen in Search
Een vertoning van mensen waar je een band mee hebt of wiens intersses overheenkomen (adhv de searchopdracht). - Mensen en pagina’s
Bij searchopdrachten worden ook profielen en Google+ pagina’s vertoond die betrekking hebben op een specifiek onderwerp of interessegebied.
De laatste twee functies bieden nieuwe mogelijkheden tot branding en conversie. De profielen en Google+ pagina’s worden in 1 klap een belangrijk aspect als het gaat om vindbaarheid, online aanwezigheid en engagement. Hoe dit precies vorm krijgt, zullen we de komende dagen zien. Personal
Branding wordt hiermee definitief een extra aandachtspunt op de marketing-agenda. In lijn daarmee, ben ik benieuwd op welke manier de andere social media hierin worden meegenomen, dan wel genegeerd. Hier gaan we de komende tijd uiteraard ook op dit blog aandacht aan besteden. Ik ben ook erg benieuwd naar jullie visies op deze ontwikkeling, vooral die voor de b2b marketeer!
Aanbevolen artikelen rondom dit thema
Online adverteren ‘op maat’
Goed adverteren is het vermijden van ‘waste’. Voorkomen dus dat te veel lezers van je advertentie helemaal niet tot de doelgroep behoren.
Hoe je wint met SEO in 2017 door Rand Fishkin
Tijdens INBOUND 2016 heb ik Rand Fishkin zien spreken, bekend van zijn Whiteboard Friday over betere SEO. Lees mijn verslag van zijn sessie over SEO 2017.
Blog aan je been
Blog aan je been
Hoe effectief is Linkbuilding voor B2B-Marketing?
Backlinks kunnen jouw site meer autoriteit geven wat bijdraagt aan jouw zichtbaarheid. Lees dit artikel voor tips en een goede aanpak!
Marketingplan anno nu: schieten op bewegende doelen
Marketingplan anno nu: schieten op bewegende doelen. Hoe kom je tot een marketingplan dat beter werkt in de praktijk?
B2B Marketeers let op: Google zet door met Mobile-First-Indexing in 2017
Mobile-First-Indexing wordt realiteit in 2017. In business-to-business gaan steeds meer bedrijven over op een mobile first gedachte.
![content marketing ebook](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img/https://usercontent.one/wp/www.b2bmarketeers.nl/wp-content/uploads/2021/11/nummer-1-contentmarketing-thumb.png?media=1668764890)
We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.