De volgende stap in de dienstverlening van Google is de koppeling van Google+ met de Searchfunctie. Dat houdt in dat je bij Google search resultaten vaker en meer resultaten uit Google+ terug gaat zien. ‘Search plus Your World’ noemt men het bij Google. Een stap die we allemaal wel aan zagen komen. De gedachte erachter is dat de zoekmachine niet alleen gaat over inhoud, maar ook over de relatie tussen mensen. Een ontwikkeling we als marketeers niet kunnen negeren. Zoals het er nu uit ziet komen er 3 functies bij:

Persoonlijke resultaten
Hiermee vind je gegevens die alleen met jou zijn gedeeld, zoals Google+ foto’s en berichten. Je ziet dus je eigen berichten en de berichten die met jou zijn gedeeld.

Profielen in Search
Een vertoning van mensen waar je een band mee hebt of wiens intersses overheenkomen (adhv de searchopdracht).

Mensen en pagina’s
Bij searchopdrachten worden ook profielen en Google+ pagina’s vertoond die betrekking hebben op een specifiek onderwerp of interessegebied.

De laatste twee functies bieden nieuwe mogelijkheden tot branding en conversie. De profielen en Google+ pagina’s worden in 1 klap een belangrijk aspect als het gaat om vindbaarheid, online aanwezigheid en engagement. Hoe dit precies vorm krijgt, zullen we de komende dagen zien. Personal Branding wordt hiermee definitief een extra aandachtspunt op de marketing-agenda. In lijn daarmee, ben ik benieuwd op welke manier de andere social media hierin worden meegenomen, dan wel genegeerd. Hier gaan we de komende tijd uiteraard ook op dit blog aandacht aan besteden.  Ik ben ook erg benieuwd naar jullie visies op deze ontwikkeling, vooral die voor de b2b marketeer!

 

Bron: http://googleblog.blogspot.com