Tags: Media, persbericht
PERSBERICHT | Adverteerders die zich richten op Zakelijke dienstverlening kunnen vanaf vandaag op nrcmedia.nl gratis een whitepaper downloaden met gedetailleerde en vooral relevante informatie over deze branche. Het whitepaper (getiteld ‘Zakelijke dienstverlening Insight’) geeft interessante inzichten in omvang, samenstelling en interesses van consumentengroepen. Daarmee speelt de uitgever van NRC Handelsblad en nrc.next in op de behoefte van adverteerders om een zo effectief mogelijke marketing- en communicatiestrategie te ontwikkelen, die gebaseerd is op feiten.
Zo blijkt 8% van de beroepsbevolking tot de zakelijke beslissers te horen, personen die worden beschouwd als sleutelfiguren bij de aankoop van producten en diensten. Het grootste deel (71%) is werkzaam in het midden- en kleinbedrijf. Deze groep is vooral te bereiken via internet: 35% is maximaal een half uur online, 33% een half uur tot anderhalf uur en 32% meer dan anderhalf uur per dag. De gegevens in de Insight zijn in opdracht van NRC Media samengesteld door Motivaction, een onafhankelijk bureau voor onderzoek en strategieontwikkeling.
Als bronnen gebruikte Motivaction onder andere NOM (Nationaal Onderzoek Multimedia), STIR (bureau voor internet bereiksonderzoek) en DMS (Decision Makers Survey). NRC Media heeft behalve voor de branche Zakelijke dienstverlening ook Insights beschikbaar voor Financiële dienstverlening, Automotive, Kunst en Cultuur en ‘Consumentenelektronica, ICT & Telecom’.
Van iedere Insight wordt ook een infographic afgeleid, die via weblogs en social media verspreid gaat worden. De volledige versie is beschikbaar op nrcmedia.nl/adverteren. “Als uitgeverij zijn wij dagelijks bezig om de consument te beraken met relevante en interessante content,” zegt Jan van der Marel, directeur-uitgever NRC Media. “Die kennis en ervaring delen we graag met adverteerders, zodat die beter hun marketing- en commerciële doelstellingen kunnen behalen. Al eerder dit jaar hebben wij samen met de beste partijen op het gebied van online marketingstrategie, social media, SEO, augmented reality & 3D animaties, webcare, online videocontent en webcasting een uniek en onafhankelijk kennisnetwerk opgericht. Zo geven wij invulling aan de belofte dat NRC Media een kennispartner is voor adverteerders en mediabureaus.”
Aanbevolen artikelen rondom dit thema
Adformatie Groep neemt Tijdschrift voor Marketing over van NIMA
Marketing als verbeteraar van bedrijfsprocessen
Marketing als verbeteraar van bedrijfsprocessen, Proefschrift Alex Klein pleit voor nieuwe rol marketing binnen organisaties
Budget opent 150 nieuwe verhuurlocaties
Budget opent 150 nieuwe verhuurlocaties
Helen Faasse treedt terug als directeur BVA bond van adverteerders
BVA bond van adverteerders
Brand Expedition: Eerste video voorleesboek op YouTube
brand expedition op youtube
Forse groei vacatures Marketing & Communicatie
Forse groei vacatures Marketing & Communicatie
We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.