De Marketeer of the Year 2013 nominaties zijn bekend!

door Marcel Nanning | Last Updated:   22 maart 2013

Tags:

Voor de Marketeer of the Year 2013 Award van PIM en Tijdschrift voor Marketing komen dit jaar drie genomineerden in aanmerking:

Robert Bohemen, CMO De Bijenkorf. Bohemen begon zes jaar geleden als marketingdirecteur bij De Bijenkorf. Volgens de jury heeft hij bij het warenhuis -tegen de stroom in- de stap naar digitaal gemaakt. ‘In Bohemen’s visie draait het allemaal om de klant en om omnichannel.’

Nico Rijkhoff, director brand bij Ziggo. Rijkhoff bouwde vanaf 2008 het Ziggo-merk op van regiospeler naar standaard in de Nederlandse markt. Van kabelaanbieder naar aanbieder van entertainment en beleving. ‘Met Ziggo Dome als meest in het oog springende bewijs voor de nieuwe positie.’

Roel Welsing, hoofd marketing Triodos Bank. Heeft marketing bij deze bank from scratch opgebouwd, zijn budget is bescheiden ten opzichte van de concurrent. Toch weet hij de Nederlandse consument een stuk beter aan te spreken. ‘Vanaf 2012 staat er een gebalanceerd merk, een echte bank, zonder de missie van het eerste uur uit het oog te verliezen’, aldus de jury.

De jury buigt zich de komende tijd over de cases van de drie kandidaten, waarbij drie criteria leidend zijn: is er sprake van marketingsucces, zijn er innovaties in marketing én is de marketingkracht bovengemiddeld? Met andere woorden: kan deze marketeer marketing zijn rechtmatige plek in de directiekamer geven?

Uitreiking 29 mei tijdens het Marketeer of the Year-event

Tijdens het Marketeer of the Year-event, presenteren de drie genomineerden in het Coolbrands House in Amsterdam hun case, en wordt de winnaar bekend gemaakt. Voor het eerst mag ook het publiek samen met de jury mee bepalen wie de uiteindelijke winnaar wordt. Het programma van Marketeer of the Year start om 17.00 uur en zal aangevuld worden met een internationale topspreker, die begin april bekend wordt gemaakt. Het evenement zal in het teken staan van marketing leadership.

 

 

Oprichter en hoofdredacteur van b2bmarketeers.nl, het weblog over b2b marketing over Marketing Strategie, Content Marketing, Marketing Automation, CRM, Project Management en Account Based Marketing. Marcel heeft gewerkt bij CRM partners, b2b marketing bureau's en De Efteling als b2b marketeer. Hij is eigenaar van Nanning Marketing , een marketingbureau gericht op resultaatgerichte content marketing voor b2b. Marcel gelooft in wederzijdse groei door het delen van kennis, ervaringen en visie. LinkedIn
content marketing ebook
Schrijf je in voor de b2b updates en ontvang gratis cheat sheet: Nummer 1 met Content Marketing 🏆.

We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.