Tags: persbericht
Amsterdam, 29 maart 2018 – Vandaag vindt het jaarlijkse Shopping Awards Gala plaats in Huis ter Duin in Noordwijk. Twee Intershop-klanten zijn genomineerd voor de titel Beste B2B webshop 2018: online technische groothandel Zamro en wereldmarktleider in montage- en bevestigingsmateriaal Würth.
Dit jaar is er voor het eerst een juryprijs voor verkopers op de zakelijke markt te winnen. Roelof Swiers, Country Manager Intershop Benelux: “B2C staat vaak in de spotlight, maar ook op het vlak van B2B zijn er allerlei ontwikkelingen die aandacht verdienen. Zamro en Würth zijn wat ons betreft terecht genomineerd. Zamro vanwege zijn vernieuwende karakter, de schaalbaarheid en internationale groei en Würth omdat dit bedrijf vanuit een traditionele omgeving digitaal zeer sterk heeft neergezet. Wij vinden het belangrijk dat er meer aandacht komt voor B2B-commerce. Dat is ook de reden waarom wij het initiatief genomen hebben voor de introductie van de B2B Award.”
Zamro: ‘Intershop biedt een stevig fundament waarop maatwerk mogelijk is’
Eric Croon, CCO en een van de initiatiefnemers van Zamro is trots op deze nominatie. “We zijn een jong bedrijf dat in korte tijd al veel heeft bereikt. Dat lukt doordat we in de schoenen van onze klant gaan staan en goed naar hem luisteren. Daarbij maken we intensief gebruik van data. Die zijn essentieel, omdat ze precies laten zien hoe de klant zich gedraagt – dankzij de data leren we onze klant pas echt kennen. Een andere succesfactor is ons team van 80 energieke ‘Zamroni’s’, die de wereld van de klant willen verbeteren en niet bang zijn om te experimenteren – en soms te falen. Het Intershop-platform is voor ons de perfecte basis om dit te doen. Dat heeft een stevig fundament voor groei en biedt tegelijk mogelijkheden voor maatwerk.”
Würth: ‘We zijn getransformeerd tot een echte omnichannelorganisatie’
Gerard Scheffel, E-commerce manager bij Würth, ziet de nominatie van Würth vooral als resultaat van de inspanningen die afgelopen jaren zijn geleverd om van een klassieke verkooporganisatie te transformeren tot een omnichannelorganisatie. “De online shop is het kloppende hart van onze organisatie. Het Intershop-platform heeft het voor ons mogelijk gemaakt om van de shop óók een managementtool te maken. Zo kan de klant in de online omgeving ook kostenplaatsen maken, zijn factuurhistorie inzien, er is track en trace en een goedkeuringsproces is mogelijk. Wel blijft persoonlijk contact essentieel. Onze 360 medewerkers in de buitendienst hebben dan ook intensief contact met onze klanten – óók als die vooral online actief zijn.”
In de categorie B2C zijn nog twee klanten van Intershop genomineerd: Bijenkorf en PLUS.
Aanbevolen artikelen rondom dit thema
Offorte lanceert: offertes die zichzelf schrijven met kunstmatige intelligentie
offertes die zichzelf schrijven met kunstmatige intelligentie. De AI Tekstschrijver helpt om te inspireren, creëren en te automatiseren.
HubSpot lanceert gratis e-mailmarketingtools in HubSpot CRM
HubSpot lanceert gratis e-mailmarketingtools: Gebruikers van het gratis HubSpot-platform beschikken nu over de tools voor het verzenden van e-mail, beheren van advertentiecampagnes en analyseren van hun marketingactiviteiten
DSM wint Kristalprijs voor meest transparante jaarverslag
dsm
Brand Expedition: Eerste video voorleesboek op YouTube
brand expedition op youtube
Beste Werkgevers 2013; SAS, ORMIT en Q42
Beste Werkgevers van Nederland 2013
Forse groei vacatures Marketing & Communicatie
Forse groei vacatures Marketing & Communicatie
We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.