Excelly Awards 2014 voor AkzoNobel, TenCate en Heijmans

door Marcel Nanning | Last Updated:   7 januari 2015

Best Dutch Brands maakt de drie winnaars bekend van de 2014 Excelly Awards in deze categorieën:

“De Excelly Awards zijn een erkenning voor de best ontworpen jaarverslagen van beursgenoteerde bedrijven aan de NYSE Amsterdam. Jaarverslagen geven bedrijven de kans om niet alleen financiële gegevens te verstrekken, maar ook om hun specifieke marketing-aanpak te etaleren. Aangezien het jaarverslag meer en meer als marketing middel ingezet wordt, zie je bedrijven veel investeren in het concept en design van hun rapportage. In veel gevallen zelfs meer dan aan hun corporate website. Dit gebeurt wellicht niet altijd bewust, maar is toch zeker een opvallende ontwikkeling. “ zegt Top Schepers, Creative Bastards director en jurylid van Excelly Awards

Excelly Awards 2014 – De Genomineerden

Er waren 9 genomineerde bedrijven

Over Excelly Awards:

Excelly Awards werd opgericht in 2013 en kende 9 winnaars in dat jaar. De winnaars van vorig jaar kwamen niet in aanmerking voor deelname aan de 2014 Excelly Awards.

De 2013 winnaars waren:

Excelly Awards – Omdat Visual Design Belangrijk Is

Jaarverslagen zijn een grote bron van informatie voor een breder publiek dan alleen financiële analisten en lange termijn aandeelhouders. Andere groepen zijn journalisten, studenten, potentiële investeerders, en strategische beleggers. De meeste mensen hebben niet de tijd en de wens om alle elementen van de jaarverslagen door te nemen, ze kijken naar de meest belangrijke informatie en willen “een goed gevoel” krijgen door snel het jaarverslag in te zien. Bedrijven die de best ontworpen jaarverslagen produceren begrijpen dat.

De best ontworpen jaarverslagen zullen de snelle kijker genoeg informatie geven en zullen de waarden van het bedrijf ook communiceren via visuele elementen. Best Dutch Brands beloont deze jaarverslagen met de Excelly Awards. Tegenwoordig is de aandachtsspanne van mensen korter dan ooit tevoren, en daarom is het belang van het presenteren van informatie op een visuele manier steeds groter geworden (denk aan Pinterest, Instagram, Infographics,)

Jury

De Excelly Awards Juryleden zijn marketing professionals met ervaring in branding, design en communicatie.
De jury bestaat uit: