Helen Faasse treedt terug als directeur BVA bond van adverteerders

door Marcel Nanning | Last Updated:   9 april 2014

Tags:

Helen Faase verlaat BVA bond van adverteerders per 1 mei a.s. Sinds 2006 was Faasse directeur van de grootste belangenbehartiger in de Nederlandse communicatiebranche. ‘Aan mijn besluit ligt een turbulente periode in de privésfeer ten grondslag. Ik wil nu meer tijd kunnen besteden aan mijn directe omgeving en kunnen nadenken over een nieuwe stap in mijn carrière na totaal 12 jaar BVA’, aldus Helen Faasse. De vertrekkend directeur wordt per 1 mei a.s. tijdelijk opgevolgd door Loïke Stelwagen die sinds 2004 in verschillende rollen actief is binnen BVA bond van adverteerders. Onder haar leiding gaat BVA op zoek naar een nieuwe directeur.

BVA bond van adverteerders

Vrijheid van verantwoorde communicatie hoog in het vaandel Helen was sinds 2002 in dienst bij BVA bond van adverteerders. Vóór het directeurschap was zij Senior Project Manager en Algemeen Manager. Onder haar leiding kwam de focus steeds meer te liggen op vrijheid van verantwoorde communicatie, met onder andere als resultante de structurele financiering van Stichting Reclame Code, waarmee zelfregulering geborgd is. Andere in het oog springende hoogtepunten waren het negentigjarig BVA jubileum met als klapstuk een optreden van David Plouffe – de campagneleider van Barack Obama – en diverse edities van de befaamde ’24 uur van de Reclame’ waar twee jaar geleden zelfs voormalig Amerikaans president Bill Clinton de hoofdgast was. Minstens zo belangrijk was de oprichting van het experimentele ‘Interactieve Digitale Beeldscherm Communicatie’platform van de BVA.

Voorzitter Frenkel Denie: ‘Met haar positieve en verbindende geest heeft Helen BVA verder uitgebouwd en een krachtig bureau neergezet. Namens het bestuur wil ik haar bedanken voor haar commitment en alles wat ze voor BVA betekend heeft. Wij wensen Helen enorm veel succes toe bij haar volgende stappen’. BVA is vastbesloten om de krachtige koers die onder Helen haar leiding is ingezet verder te continueren.

BVA gaat op zoek naar een nieuwe directeur. Tot die tijd is Loïke Stelwagen directeur ad interim. Loïke heeft de afgelopen jaren zitting gehad in het BVA bestuur en kent de organisatie goed. Zij was onder andere werkzaam bij HJ Heinz en Ahold. Onder haar leiding wordt de ingezette koers gecontinueerd, met nog meer oog voor de dagelijkse problematiek van onze leden. Denk daarbij aan privacy wetgeving en effectiviteit van communicatie-inzet.