Tags: business to business, google, seo
Update 2024: De service Google Plus is per 2019 beeindigd.
De volgende stap in de dienstverlening van Google is de koppeling van Google+ met de Searchfunctie. Dat houdt in dat je bij Google search resultaten vaker en meer resultaten uit Google+ terug gaat zien. ‘Search plus Your World’ noemt men het bij Google. Een stap die we allemaal wel aan zagen komen. De gedachte erachter is dat de zoekmachine niet alleen gaat over inhoud, maar ook over de relatie tussen mensen. Een ontwikkeling we als marketeers niet kunnen negeren. Zoals het er nu uit ziet komen er 3 functies bij:
- Persoonlijke resultaten
Hiermee vind je gegevens die alleen met jou zijn gedeeld, zoals Google+ foto’s en berichten. Je ziet dus je eigen berichten en de berichten die met jou zijn gedeeld. - Profielen in Search
Een vertoning van mensen waar je een band mee hebt of wiens intersses overheenkomen (adhv de searchopdracht). - Mensen en pagina’s
Bij searchopdrachten worden ook profielen en Google+ pagina’s vertoond die betrekking hebben op een specifiek onderwerp of interessegebied.
De laatste twee functies bieden nieuwe mogelijkheden tot branding en conversie. De profielen en Google+ pagina’s worden in 1 klap een belangrijk aspect als het gaat om vindbaarheid, online aanwezigheid en engagement. Hoe dit precies vorm krijgt, zullen we de komende dagen zien. Personal
Branding wordt hiermee definitief een extra aandachtspunt op de marketing-agenda. In lijn daarmee, ben ik benieuwd op welke manier de andere social media hierin worden meegenomen, dan wel genegeerd. Hier gaan we de komende tijd uiteraard ook op dit blog aandacht aan besteden. Ik ben ook erg benieuwd naar jullie visies op deze ontwikkeling, vooral die voor de b2b marketeer!
Aanbevolen artikelen rondom dit thema
Een nieuwe profeet?
business-to-business profeet
Wat is het verschil tussen b2b en b2c SEO?
Zit er een verschil tussen B2B- en B2C SEO? Waarop moet je letten wanneer je start met het toepassen van SEO?
8 tips voor een overtuigende brochuretekst
Hoe schrijf ik een overtuigende brochuretekst, een brochure is marketing en sales dus ga er zorgvuldig mee om! lees de tips!
Hoe effectief is Linkbuilding voor B2B-Marketing?
Backlinks kunnen jouw site meer autoriteit geven wat bijdraagt aan jouw zichtbaarheid. Lees dit artikel voor tips en een goede aanpak!
Een goede dealer locator: de lijm tussen online presence en fysieke shops
Een goede dealer locator: de lijm tussen online presence en fysieke shops. Lees onze tips om jouw store locator goed op te zetten.
SEO voor een B2B website: stappenplan
SEO voor een B2B website: tips & stappenplan. Met deze stappen gaan jouw pagina's beter scoren en trek jij het verkeer dat je zoekt!
We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.