Je denkt misschien: fysieke flyers, heeft dat nog zin in deze tijd van de vergevorderde digitalisering? Dit heeft zeker nog zin, juist omdat vrijwel iedereen online bezig is. Met een goede flyer kun je dus zeker de aandacht van een publiek trekken.
Overigens is dit voor een deel wel afhankelijk van je doelgroep. Flyers werken beter wanneer je zaken wilt doen met bedrijven bij jou in de regio. Ook moet de flyer natuurlijk aan belangrijke eisen voldoen. In dit artikel geven we je enkele praktische tips voor een flyer die zeker de aandacht zullen trekken.
Nieuwsgierigheid opwekken
Mensen moeten een blik op je flyer werpen en direct de neiging hebben om verder te lezen. Met andere woorden: ze moeten nieuwsgierig gemaakt worden. Klinkt eenvoudig, is het helaas niet. Gelukkig zijn er speciale technieken voor. We zullen enkele technieken kort behandelen, zodat je er een goed beeld bij hebt en ongeveer weet wat je op de flyers van bijvoorbeeld Printis moet zetten.
Techniek 1: een vraag stellen
Maak van de titel van je flyer een vraagstelling. Daarmee trek je direct de aandacht, aangezien mensen dan direct denken dat je het tegen hen hebt. Je maakt het met een vraag ook meer persoonlijk. Een goede vraag: ‘Wil jij ook meer weten over … ?’ Daarnaast zijn er nog verscheidene andere constructies die je kunt gebruiken.
Techniek 2: provoceren
De lezer van je flyer een beetje uitdagen is ook geen slecht idee. Als je bijvoorbeeld met een uitdagende stelling komt, dan prikkelt dit het brein van de lezer en hij of zij heeft dan direct alle aandacht. Overigens wel belangrijk om een balans te vinden en niet te ver te gaan.
Opvallende kleuren
Kleuren brengen emoties met zich mee en om die reden zie je ze ook veel terug in het interieur. Kleuren kunnen positieve en rustgevende emoties veroorzaken, maar bijvoorbeeld ook stress.
Een goed voorbeeld daarvan zijn de kleuren van de Aletta Jacobshal. In dit gebouw, vernoemd naar de bekende feminist, is de ontvangsthal compleet oranje. Het is een plek waar tentamens worden afgenomen en veel studenten ervaren juist extra stress door die kleur in plaats van meer kalmte. Om die reden was er in 2016 zelfs een petitie gestart.
Natuurlijk moet je geen stress opwekken met de kleur van je flyer en om die reden is het belangrijk om over de kleuren na te denken.
Welke kleur het beste bij je flyer past, is afhankelijk van het doel. Wil je betrouwbaarheid uitstralen? Dan past daar het best de kleur blauw blij. Wil je direct de aandacht trekken? Ga dan voor felgeel. Verkoop je bijvoorbeeld gezonde voeding? Dan past de kleur groen het best bij je flyer. Natuurlijk kun je ook eerst met enkele kleuren experimenteren.
Conclusie
Dus, waar het op neerkomt: flyers zijn zeker nog relevant, zelfs in het digitale tijdperk. Vooral als je lokaal zaken doet, kunnen ze een krachtig marketingmiddel zijn. Maar om echt op te vallen, moet je ervoor zorgen dat je flyer nieuwsgierigheid opwekt en opvalt met opvallende kleuren die de juiste emoties oproepen bij je doelgroep. Dus, waar wacht je nog op? Gebruik deze tips en maak jouw flyers onweerstaanbaar!
Aanbevolen artikelen rondom dit thema
De voordelen van drukwerk in een online wereld (tips & voorbeelden)
De voordelen van drukwerk in een online wereld (tips & voorbeelden). Maak impact met drukwerk in een digitale omgeving. Lees onze tips!
Nieuwe site vergelijkt drukwerk prijs, kwaliteit en levertijd
online vergelijk drukwerk prijs, kwaliteit en levertijd
Onderschat offline marketingtools niet
Offline marketing en reclamemateriaal kan bijdragen aan het branden van je merk.
Drukwerk voor de startende ondernemer; 4 tips!
We bespreken vier onmisbaren drukwerkr producten waarmee jij als beginnend ondernemer een vliegende start maakt. Lees hier het artikel
Online marketing vs. Printreclame in B2B – Welke marketingvorm belooft meer succes?
Maar is printreclame echt ten dode opgeschreven? Wat is het verschil tussen deze twee vormen van reclame en welke biedt er meer succes?
Welke enveloppen passen het best bij jouw boodschap?
Welke type enveloppen heb je nodig voor de post die jij wilt versturen, en in hoeverre kun je deze nog personaliseren?
We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.