Tags: b2b marketing, drukwerk
Als marketingspecialist ben je volledig op de hoogte van de online marketingmiddelen die er beschikbaar zijn en hoe ze effectief in te zetten. Je bent voortdurend in de weer met SEO, CRM, social media en natuurlijk een sublieme website. Kortom, internet is het grootste speelveld voor de B2B marketeer en dat zal waarschijnlijk ook nooit meer veranderen. De vraag blijft echter wel of online marketing het ooit 100% gaat overnemen van de papieren flyers, posters, brochures en vlaggen.
Wie wat bewaart die heeft wat
Online marketing heeft de toekomst, dat is duidelijk. Toch is online marketing vaak arbeidsintensiever dan offline marketing. Op het moment dat je een week stilzit, dan zakt je website al in vindbaarheid. Daarnaast moet je mailings regelmatig de deur uit doen om het beoogde effect te behalen. Daarom is het altijd verstandig om ook af en toe aandacht te besteden aan offline marketing. Die fijne pen, dat handige bloknootje of die usb-sleutelhanger blijven namelijk een aanzienlijke tijd in het bezit die potentiële klant. Bij elk gebruik komt het logo, de url en de bedrijfsnaam toch even voorbij. Het is een eenmalige investering in relatiegeschenken en reclamemateriaal en het effect is beduidend langduriger dan een e-mail of een banner.
Investeer in imago
Je bedrijfsnaam staat centraal bij alle online marketingactiviteiten die je onderneemt. Ten eerste is het belangrijk dat mensen de naam kennen. De volgende stap is een bepaald imago aan de bedrijfsnaam of het merk koppelen, het zogenaamde ‘branden’. Offline marketing en reclamemateriaal kan bijdragen aan het branden van je merk.  Afhankelijk van het budget en het doel kun je dit groots of bescheiden aanpakken. Zo kun je bij Europa’s grootste aanbieder van marketing drukwerk Flyeralarm visitekaartjes tot aan volledige bedrukte hijsvlaggen bestellen. De kleine offline marketingmiddelen zijn die pennen en andere gadgets die je op beurzen uitdeelt. De grotere offline tools zijn bijvoorbeeld grote professionele hijsvlaggen en reclameborden voor uw bedrijfspand of bij een beurstent.
Afbeeldingen: www.shutterstock.com
Aanbevolen artikelen rondom dit thema
Het kapotte managementdashboard
Hoe ga je om met een marketingmanagement dashboard? Wat zijn feiten en wat zijn onderbuikgevoelens? Lees verder voor meer!
10 KPI’s die een online B2B-marketeer zeker moet meten
In dit artikel lees je de tien belangrijkste KPI’s voor een online b2b marketeer voor de evaluatie van een online marketing-strategie.
Op zoek naar de juiste vertaaldienst
Op zoek naar de juiste vertaaldienst; vertaler, vertaalbureau, google-translate?
Tips voor een aantrekkelijke flyerÂ
Tips voor een aantrekkelijke flyer zodat je ook met dit middel als onderdeel van jouw marketingmix gaat scoren
Content Marketing; wat is jouw verhaal?
content marketing verhaal
Online marketing vs. Printreclame in B2B – Welke marketingvorm belooft meer succes?
Maar is printreclame echt ten dode opgeschreven? Wat is het verschil tussen deze twee vormen van reclame en welke biedt er meer succes?
![content marketing ebook](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img/https://usercontent.one/wp/www.b2bmarketeers.nl/wp-content/uploads/2021/11/nummer-1-contentmarketing-thumb.png?media=1668764890)
We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.