Tags: b2b marketing, content marketing
Content Markering is hot. We zien veel blogs met voorbeelden, tips, tooltjes en lijstjes. Dat moet genoeg zijn om een strategie te kunnen bepalen. Toch zijn de tips vaak algemeenheden zoals; shop binnen je eigen organisatie naar content. Ja, oke, maar waar moet ik dan naar zoeken? In mijn zoektocht naar dit antwoord bleef 1 tip hangen van blogger Scott Augtmon; ga niet op zoek naar informatie, ga op zoek naar een verhaal.
In elke hoek een verhaal
Marketeers die starten met Content Marketing trappen snel in een valkuil; het praten vanuit autoriteit; de kenners van het vakgebied zullen het wel eens even vertellen. Dat resulteert snel in een opsomming met tips, trucs en trends. Pragmatisch, maar niet altijd even diepgaand. En al snel arrogant.
Een verhaal, bijvoorbeeld over hoe een van jouw klanten je visie heeft veranderd op e-business, spreekt veel meer tot de verbeelding. Of; wat komt de langst werkende Servicedesk medewerker dagelijks tegen? Welke vragen krijgt hij regelmatig en welke antwoorden heeft hij voor deze klanten? Verhalen zitten overal, binnen en buiten de organisatie. Denk aan wat klanten meemaken, wat de golfbewegingen zijn in de branche, wat de visie is van jouw organisatie op de nieuwste wetgeving, of hoe jij je laatste gesprek met de klant hebt ervaren. Marketing is weer leuk, we mogen verhalen vertellen!
Stoppen met lijstjes?
Moet ik voor mijn content marketing dan stoppen met opsommingen, tips & trucs? Nee! Want lijstjes doen het kneitergoed! (zie artikel blogstylers). Sterker nog, door op zoek te gaan naar verhalen uit de praktijk, komen de lijstjes vanzelf! Maar ook de mooiste casus, interviews en columns. En twijfel je aan de kracht van je artikel? Vraag jezelf dan af: als ik mijn klant was, zou ik dit dan doorsturen naar mijn collega’s?
Zie ook: Storypower, verhalen die je organisatie veranderen
Aanbevolen artikelen rondom dit thema
Return On Investment (ROI) en de waarde van content marketing in een B2B omgeving
De waarde en/of opbrengst (ROI) van content marketing is over het algemeen moeilijk te meten, zo ook in een B2B omgeving.
Zo schrijf je offerte teksten die scoren! (tips & voorbeelden)
Offerte teksten schrijven die scoren? Lees hier tips uit de praktijk, ondersteund door de neuropsychologie en verbeter jouw offertes!
Hoe je een content marketing plan maakt in b2b
Leer hoe je een content marketing plan opstelt om jouw doelgroep te activeren: inclusief tips en voorbeelden!
Excelly Awards 2014 voor AkzoNobel, TenCate en Heijmans
Excelly Awards 2014 voor AkzoNovel, TenCate en Heijmans
B2B contentmarketing in beweging: aantoonbaar bijdragen aan de business
Waarom je B2B contentstrategie te weinig leads oplevert
Hoe jouw b2b content strategie leads oplevert: focussen in je content strategie wil je dat je content oplevert wat je nodig hebt.
We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.