Tags: b2b marketing, content marketing
Content Markering is hot. We zien veel blogs metĀ voorbeelden, tips, tooltjes enĀ lijstjes. Dat moet genoeg zijn om een strategie te kunnen bepalen. Toch zijn de tips vaak algemeenheden zoals; shop binnen je eigen organisatie naar content. Ja, oke, maar waar moet ik dan naar zoeken? In mijn zoektocht naar dit antwoord bleef 1 tip hangen van blogger Scott Augtmon;Ā ga niet op zoek naar informatie, ga op zoek naar een verhaal.
In elke hoek een verhaal
Marketeers die starten met Content MarketingĀ trappen snel in een valkuil; het pratenĀ vanuit autoriteit; de kenners van het vakgebied zullen het wel eens even vertellen. Dat resulteert snel in een opsomming met tips, trucs en trends. Pragmatisch, maar niet altijd even diepgaand. En al snel arrogant.
Een verhaal, bijvoorbeeld over hoe een van jouw klanten je visie heeft veranderd op e-business, spreekt veel meer tot de verbeelding. Of; wat komt de langst werkende Servicedesk medewerker dagelijks tegen? Welke vragen krijgt hij regelmatig en welke antwoorden heeft hij voor deze klanten? Verhalen zitten overal, binnen en buiten de organisatie. Denk aan wat klanten meemaken, wat de golfbewegingen zijn in de branche, wat de visie is van jouw organisatie op de nieuwste wetgeving, of hoe jij je laatste gesprek met de klant hebt ervaren. Marketing is weer leuk, we mogen verhalen vertellen!
Stoppen met lijstjes?
Moet ik voor mijn content marketingĀ dan stoppen met opsommingen, tips & trucs? Nee! Want lijstjes doen het kneitergoed! (zie artikel blogstylers). Sterker nog, door op zoek te gaan naar verhalen uit de praktijk, komen de lijstjes vanzelf! Maar ook de mooiste casus,Ā interviews en columns. En twijfel je aan de kracht van je artikel? Vraag jezelf dan af: als ik mijn klant was, zou ik dit dan doorsturen naar mijn collegaās?
Zie ook: Storypower, verhalen die je organisatie veranderen
Aanbevolen artikelen rondom dit thema
4 Content Marketing tactieken voor meer traffic in 2022
Een aantal ontent marketing tactieken die ik inzet om b2bmarketeers.nl te laten groeien in 2020: content updates, linkedbuilding, richt snippets en meer!
Moderne marketing in b2b: een voorbeeld van een specialist in Acrylaat lasersnijden
Laten we eens kijken naar deze typische B2B-onderneming, gespecialiseerd in geavanceerde machines voor het snijden van plexiglas.
De drie pijlers van SEO: techniek, content en links
De drie pijlers van SEO: techniek, content en links; in dit artikel lees je hoe je daar praktisch mee aan de slag gaat. Lees snel verder!
Wat is structured data?
Structured data is een technische implementatie van de schema.org standaarden. Het is een universeel formaat waarin we gegevens indelen.
Behavioral Targeting en de b2b marketeer
behavioral targeting, Retargeting in de wereld van b2b
LinkedIn content inzetten voor b2b
LinkedIn inzetten voor B2B content, mooie LinkedIn cases. Lees het in dit artikel en gebruik Linkedin content
We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.