Content Marketing; wat is jouw verhaal?

door Marcel Nanning | Last Updated:   21 februari 2012

content marketing verhalenContent Markering is hot. We zien veel blogs met voorbeelden, tips, tooltjes en lijstjes. Dat moet genoeg zijn om een strategie te kunnen bepalen. Toch zijn de tips vaak algemeenheden zoals; shop binnen je eigen organisatie naar content. Ja, oke, maar waar moet ik dan naar zoeken? In mijn zoektocht naar dit antwoord bleef 1 tip hangen van blogger Scott Augtmonga niet op zoek naar informatie, ga op zoek naar een verhaal.

In elke hoek een verhaal

Marketeers die starten met Content Marketing trappen snel in een valkuil; het praten vanuit autoriteit; de kenners van het vakgebied zullen het wel eens even vertellen. Dat resulteert snel in een opsomming met tips, trucs en trends. Pragmatisch, maar niet altijd even diepgaand. En al snel arrogant.

Een verhaal, bijvoorbeeld over hoe een van jouw klanten je visie heeft veranderd op e-business, spreekt veel meer tot de verbeelding. Of; wat komt de langst werkende Servicedesk medewerker dagelijks tegen? Welke vragen krijgt hij regelmatig en welke antwoorden heeft hij voor deze klanten? Verhalen zitten overal, binnen en buiten de organisatie. Denk aan wat klanten meemaken, wat de golfbewegingen zijn in de branche, wat de visie is van jouw organisatie op de nieuwste wetgeving, of hoe jij je laatste gesprek met de klant hebt ervaren. Marketing is weer leuk, we mogen verhalen vertellen!

Stoppen met lijstjes?

Moet ik voor mijn content marketing dan stoppen met opsommingen, tips & trucs? Nee! Want lijstjes doen het kneitergoed! (zie artikel blogstylers). Sterker nog, door op zoek te gaan naar verhalen uit de praktijk, komen de lijstjes vanzelf! Maar ook de mooiste casus,  interviews en columns. En twijfel je aan de kracht van je artikel? Vraag jezelf dan af: als ik mijn klant was, zou ik dit dan doorsturen naar mijn collega’s?

Zie ook: Storypower, verhalen die je organisatie veranderen

 

Oprichter en hoofdredacteur van b2bmarketeers.nl, het weblog over b2b marketing over Marketing Strategie, Content Marketing, Marketing Automation, CRM, Project Management en Account Based Marketing. Marcel heeft gewerkt bij CRM partners, b2b marketing bureau's en De Efteling als b2b marketeer. Hij is eigenaar van Nanning Marketing , een marketingbureau gericht op resultaatgerichte content marketing voor b2b. Marcel gelooft in wederzijdse groei door het delen van kennis, ervaringen en visie. LinkedIn
content marketing ebook
Schrijf je in voor de b2b updates en ontvang gratis cheat sheet: Nummer 1 met Content Marketing 🏆.

We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.