Drukwerk voor de startende ondernemer; 4 tips!

door Redactie | Last Updated:   12 oktober 2020

Tags: ,

Je hebt de knoop doorgehakt: je gaat voor jezelf beginnen. Nadat de hele administratieve rompslomp met de inschrijving bij de Kamer van Koophandel en het geregel met de bank achter de rug is, kun je eindelijk echt aan de slag. Maar de klanten zullen niet zomaar aan komen waaien: je zult jezelf zichtbaar en bekend moeten maken. Drukwerk is dé manier om snel, eenvoudig én goedkoop in oog te springen. We bespreken vier onmisbare producten waarmee jij als beginnend ondernemer een vliegende start maakt.

1.   Visitekaartjes

Visitekaartjes? Is het niet 2020 en doen we niet bijna alles online? Het is 2020 en inderdaad, veel gebeurt online. Toch zijn visitekaartjes nog steeds ontzettend belangrijk, juist ook nu. Het mondeling uitwisselen van gegevens loopt niet altijd even vlekkeloos (“Ik heb maar 9 cijfers van je telefoonnummer, zou je het nog eens kunnen opnoemen?” of “Het achter ‘het apenstaartje’ heb ik niet goed kunnen verstaan, kun je dat spellen?”). Bij visitekaartjes heb je binnen no-time alle gegevens uitgewisseld die jij wilt delen. En door iets fysieks te delen, is de kans ook veel groter dat diegene jouw kaartje later nog eens tegenkomt. 

Een ander voordeel is dat je jezelf kunt verkopen via een visitekaartje. Dan hebben we het niet per se over een dertien-in-een-dozijn-kaartje, maar wanneer er echt iets bijzonders van gemaakt wordt dat jouw bedrijf goed weergeeft en representatief is voor jou. Een origineel visitekaartje zal zeker langer blijven hangen bij je potentiële klanten.

2.   Folders / flyers

Om jezelf in de markt te zetten is het ook verstandig om verder te kijken dan alleen online marketing. De verdeling tussen offline en online is natuurlijk afhankelijk van het soort onderneming dat je hebt en in welke branche je werkzaam bent, maar vast staat dat offline marketing een positief effect heeft; zeker als je het goed aanpakt. Zo is een flyer uitstekend geschikt om jezelf gemakkelijk de markt in prijzen. Loop zelf een rondje door de buurt of laat, als je het groter aan wilt pakken, de flyer/folder meesturen met een folderpakket. De klandizie zal er misschien niet direct mee binnenstromen, maar je vergroot wel je naamsbekendheid en daar zul je op de langere termijn weer van profiteren.

3.   (Naam)bord

Een beetje onderneming heeft een bord bij het bedrijfspand staan. Of bij je huis, als je een bedrijf aan huis hebt. Goed voor de herkenbaarheid, zeker in de directe omgeving. Daarnaast ook handig voor wanneer je klanten aan huis of bij je kantoor ontvangt, die hoeven niet te zoeken en weten direct waar ze moeten zijn. Heb je een klusbedrijf? Dan kun je een paar extra van deze borden bestellen om tijdelijk bij je klanten in de tuin te zetten. Een beetje extra reclame is natuurlijk nooit verkeerd!

4.   Kleding

Het zit hem vaak in de kleine dingen en dat is met kleding niet anders. Een T-shirt met daarop jouw logo en/of naam maakt dat je flink professioneler overkomt. Voor de klussers onder ons werkt een normaal T-shirt waarschijnlijk het beste. Moet je netjes voor de dag komen, dan is een polo een goed alternatief.

Foto door bongkarn thanyakij via Pexels

b2bmarketeers schrijft dagelijks over onderwerpen rondom b2b marketing, sales en ondernemen. Het doel van b2bmarketeers is: de b2b marketing professional helpen.
content marketing ebook
Schrijf je in voor de b2b updates en ontvang gratis cheat sheet: Nummer 1 met Content Marketing 🏆.

We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.