De markt van CRM software is nog steeds volop in beweging in alle richtingen. Een onlangs verschenen onderzoek van Gartner toont aan dat de markt groeit met meer dan 15% per jaar en een markt vertegenwoordigt van meer dan 40 miljard euro. In 2019 bestaat meer dan 75% van de CRM oplossingen uit cloud solutions. Niet vreemd dat de markt nieuwe toetreders kent die zich proberen te onderscheiden. Een voorbeeld hiervan is Funnel CRM; een kleurrijke gebruiksvriendelijke tool voor MKB en ZZP’ers.

Funnel CRM duikt in de groeiende markt van SAAS CRM

Een kinderlijke uitstraling voor een serieuze CRM oplossing

Funnel CRM oogt kinderlijk en speelt maar is wel degelijk een serieus alternatief voor CRM tools als Salesflair, Pipedrive of Hubspot CRM. Met functies als:

  • Lead capture formulieren
  • Automatisch aanmaken van profielen vanuit formulieren
  • E-mails versturen vanuit de CRM database vanuit beschikbare e-mail templates
  • Offertes vastleggen
  • Notities, interacties en bijlagen vastleggen
  • Tags toewijzen

Het is een basic CRM tool, ingericht op new-business op basis van formulieren op websites. De naam is wat dat betreft passend bij het product: de salesfunnel staat centraal.

Deals
In de deal-sectie kun je automatisch data in laten lopen uit de formulieren of handmatig leads invoeren. Hier log je de verkoopkansen.

In de relatiekaart wordt alle informatie rondom de lead getoond zoals de interacties en de deal-value. Vanuit de relatiekaart kunnen ook e-mails worden verstuurd op basis van standaard templates zoals een voorstel voor een kennismakingsgesprek of een aanbod. Deze worden ook weer gelogd onder de relatiekaart.

Tags
Met Funnel CRM kun je gebruikmaken van tagging. Tags zijn handig om projecten en relaties aan elkaar te koppelen. Hier komen op termijn ook nog functies bij volgens Gohar Shafique, medeoprichter van Funnel CRM zoals notificaties en triggers.

Vrij basic stuff dus, maar in het geval van Funnel CRM zeer intuïtief opgezet en eenvoudig in gebruik.

Met de kinderlijke uitstraling zet Funnel CRM zich af tegen de gevestigde orde

Funnel CRM is zeker geen alternatief voor Microsoft CRM of SalesForce (of andere mkb+ tools!)

Tools zoals Funnel CRM zijn opgezet als eenvoudig te gebruiken tools waar je direct mee kunt starten vanuit een SAAS-model het liefst nog op je telefoon. Met een instapprijs van 10,- per gebruiker per maand is dit een type CRM-systeem dat zich richt op ZZP’ers en het MKB.

Funnel CRM is een snelgroeiende tool die veelbelovend is en een ontzettend frisse uitstraling heeft.

Als ze de tool blijven updaten en aanvullen met nieuwe functionaliteit kan dit weleens een hele interessante speler worden in de wereld van CRM software.

Maar het lijkt nog niet op de volwassen tools als Microsoft CRM of SalesForce die zich met hun standaard product richten op mkb en enterprise bedrijven. Daarmee kiest Funnel CRM dus duidelijk voor de volumemarkt om markt te veroveren en wie weet op termijn door te stomen naar de grotere mkb bedrijven.

Kijk hier voor meer informatie over Funnel CRM