NIMA B2B AWARD 2012

door Marcel Nanning | Last Updated:   10 januari 2012

In navolging van de NIMA AWARDS reikt NIMA op 20 maart 2012 tijdens het B2B Marketing Forum voor het eerst de NIMA B2B AWARD uit. NIMA bundelt hiermee haar krachten in samenwerking met organisator spotONvision en het NIMA Expertiseplatform B2B.

Vanuit de NIMA leden, besturen en betrokkenen keert regelmatig het verzoek terug om B2B Marketing actief onder de aandacht te brengen. Gezien de vertegenwoordiging van B2B binnen de NIMA gelederen, de hoogste tijd om aan dit verzoek gehoor te geven.

Berd Warmelts, Bestuur Expertiseplatform NIMA B2B: ‘In 2009 zijn we het Expertiseplatform NIMA B2B gestart. Een van de doelstellingen van dit platform is B2B-professionals te motiveren en te stimuleren. De NIMA B2B AWARD op het B2B Marketing Forum is in onze ogen de perfecte manier om hier de daad bij het woord te voegen’.

NIMA B2B AWARD

Evenals de NIMA AWARDS, die op 24 november jl. werden uitgereikt, is ook de NIMA B2B AWARD een onafhankelijke marketingbeloning. Met deze prijs wil NIMA aandacht voor Marketing binnen B2B genereren en haar waardering uitspreken. NIMA heeft met de uitreiking van haar NIMA AWARDS jarenlange ervaring op het gebied van jurering en casebuilding.

‘Door de samenwerking met NIMA hopen we de award nog meer aanzien te geven en B2B-marketeers een extra stimulans te geven’, zegt Ingrid Archer, Managing Partner bij spotONvision. ‘In de B2C-branche kennen we talloze awards en onderscheidingen die vanuit de industrie veel steun en waardering krijgen. Met de NIMA B2B AWARD creëren we dit ook voor een zeker zo interessant vakgebied.’

Jury Inzendingen worden beoordeeld door de vakjury, bestaande uit:

Berd Warmelts (voorzitter)
Elly Langeveld
Reinier Willems
Pierre van Lamsweerde
Theo van Vugt
Coen Olde Olthof

Schrijf je in en strijd mee

Ben jij of ken jij die onderneming die uitblinkt in overall B2B marketing performance? Een organisatie die een vernieuwing binnen het B2B vakgebied teweeg gebracht? Dan komt deze organisatie in aanmerking voor die NIMA B2B AWARD. Draag deze organisatie voor 15 januari 2012 kosteloos en gemakkelijk aan via het online formulier. Ga voor meer informatie naar www.b2bmarketingforum.nl.

Randvoorwaarden

  1. Performance kan worden beoordeeld over een periode van 12 maanden.
  2. De performance past binnen een reeks van prestaties die de B2B onderneming een stevige, gezonde positie in de markt verschaft (continuïteit).
  3. De nominatie betreft een B2B marketingonderneming of -divisie, geen marketing concept.
  4. Er kan redelijkerwijs worden geconcludeerd dat er sprake is van overtuigende mate van succes dat zich (ten minste) vertaald heeft in groei in marktaandeel.

Criteria

  1. De onderneming blinkt uit in overall B2B marketing performance in zijn speelveld.
  2. De onderneming heeft vernieuwing teweeg gebracht in het vakgebied B2B marketing.
  3. De onderneming heeft op effectieve wijze een marktpositie verworven die het een competitive advantage heeft opgeleverd (marktgericht)
  4. De onderneming heeft op unieke/onderscheidende wijze in een behoefte voorzien of een nieuwe behoefte/markt weten te creëren.
  5. De onderneming draagt bij aan de promotie van het vakgebied marketing doordat het (bijvoorbeeld) zijn inzichten en kennis deelt (onderdeel van de visie, niet incidenteel).

 

Oprichter en hoofdredacteur van b2bmarketeers.nl, het weblog over b2b marketing over Marketing Strategie, Content Marketing, Marketing Automation, CRM, Project Management en Account Based Marketing. Marcel heeft gewerkt bij CRM partners, b2b marketing bureau's en De Efteling als b2b marketeer. Hij is eigenaar van Nanning Marketing , een marketingbureau gericht op resultaatgerichte content marketing voor b2b. Marcel gelooft in wederzijdse groei door het delen van kennis, ervaringen en visie. LinkedIn
content marketing ebook
Schrijf je in voor de b2b updates en ontvang gratis cheat sheet: Nummer 1 met Content Marketing 🏆.

We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.