content marketing ebook
Schrijf je in voor de b2b updates en ontvang gratis cheat sheet: Nummer 1 met Content Marketing ­čĆć.

We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.

Waar moet je op letten wanneer je een website laat bouwen

door Redactie | Last Updated:   15 december 2022

Je hebt de stap genomen om een bedrijf te starten. Als eigenaar van een midden- en kleinbedrijf komt er behoorlijk veel op je af. Je gaat op zoek naar je eerste klanten en daarmee je eigen inkomen. Het werven van klanten is een vak apart en kan voor veel ondernemers erg overweldigend aanvoelen. Want hoe ga je jouw potenti├źle klant bereiken? Dit kan natuurlijk door sociale media en mond op mond reclame. Maar het allerbelangrijkste is het hebben van een eigen website. Op deze website kun je jouw expertise delen en potenti├źle klanten bereiken. Het bouwen van een website is een vak dat je beter kunt laten uitvoeren door een professional. Een website laten maken voor het MKB besteed je dan ook het allerbeste uit aan iemand met de juiste kennis.

Zet de verwachtingen duidelijk op papier

Voordat je een bedrijf in de arm neemt voor het laten bouwen van jouw website, is het belangrijk om jouw wensen duidelijk op papier te zetten. Uit hoeveel paginaÔÇÖs moet de website bestaan? Zijn jouw idee├źn realistisch? Wanneer wordt de website opgeleverd en wat zijn de kosten? Zorg dat al jouw wensen duidelijk op papier staan voordat je akkoord geeft op het laten bouwen van jouw website.

Is er een onderhoudspakket beschikbaar?

Vaak is het werk van een web developer klaar zodra de website opgeleverd is. Maar wat nu als jij wijzigingen wil aanbrengen aan jouw website. Weet je dan zelf hoe dit moet? Of wordt er vanuit de web developer ook een onderhoudspakket aangeboden. Het is belangrijk om dit van te voren te bespreken. Mocht je web developer namelijk geen onderhoudspakket aanbieden, en weet je zelf niet hoe je wijzigingen aan de website moet aanbrengen.

Virtueel Assistent

Dan moet je nadenken over hoe je dit in de toekomst gaat oplossen. Een oplossing kan bijvoorbeeld zijn door te gaan werken met een (technisch) virtueel assistent. Zij kunnen dit soort taken ook voor jouw oppakken. Vaak bieden ze de mogelijkheid van een strippenkaart aan, waarbij je voor een bepaald bedrag een x aantal wijzigingen kunt laten doorvoeren. Zoek dit van te voren dus goed uit en bekijk je opties.

Zorg ervoor dat jouw website responsive is

Tegenwoordig loopt iedereen de hele dag met zijn mobieltje in de hand of zitten we op de bank met onze ipad of laptop. Het tijdperk dat men enkel en alleen gebruik maakte van een computer is al lang voorbij. Het is dus ontzettend belangrijk dat jouw website op al deze apparaten goed voor de dag komt. Een responsive website betekent eigenlijk dat jouw website op alle apparaten goed werkt en goed leesbaar is. Je kunt dit altijd zelf testen door eens vanuit je mobiel jouw eigen website erbij te pakken. Probeer eens een product te bestellen of een formulier in te vullen. Zijn alle lijnen recht en zichtbaar en is de tekst goed leesbaar? Dan heb je een responsive website!

Wees kritisch

Het laten bouwen van een website brengt vaak best wel wat kosten met zich mee. Zeker als startende MKB-er kan het een flinke investering zijn. Ben dus kritisch en geef aan wat jouw wensen zijn. Is iets niet zoals jij gehoopt of verwacht had? Zeg dit dan eerlijk en zoek samen naar een oplossing.

Denk aan SEO & marketing

De website is klaar en staat live! Super leuk en spannend natuurlijk. Maar heb niet de illusie dat de klanten nu vanzelf binnen gaan druppelen. Daar is toch wel iets meer voor nodig. Zo moet je ervoor zorgen dat je website SEO proof is en kun je in gaan zetten op marketing. SEO ofwel zoekmachine optimalisatie is een vorm van zoekmachinemarketing en zorgt ervoor dat jouw website via google gevonden wordt en zo hoog mogelijk scoort. Er zijn genoeg web developers die SEO meepakken bij het bouwen van een website. Laat je informeren over de mogelijkheden.

Foto door Format

b2bmarketeers schrijft dagelijks over onderwerpen rondom b2b marketing, sales en ondernemen. Het doel van b2bmarketeers is: de b2b marketing professional helpen.
content marketing ebook
Schrijf je in voor de b2b updates en ontvang gratis cheat sheet: Nummer 1 met Content Marketing ­čĆć.

We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.