HubSpot lanceert gratis e-mailmarketingtools in HubSpot CRM

door Marcel Nanning | Last Updated:   16 juli 2019

Tags:

E-mailmarketingtools nu gratis beschikbaar in HubSpot CRM

Gebruikers van het gratis HubSpot-platform beschikken nu over de tools voor het verzenden van e-mail, beheren van advertentiecampagnes en analyseren van hun marketingactiviteiten

Amsterdam, 16 juli 2019 – HubSpot, het toonaangevende groeiplatform, kondigt vandaag aan dat de tools voor e-mailmarketing en analyses voortaan onderdeel uitmaken van hun gratis CRM. Daarmee biedt HubSpot gebruikers de middelen die ze nodig hebben voor een compleet beeld van de customer journey en krijgen klanten een verbeterde gebruikservaring.

Groeiende bedrijven hebben vaak last van een overdaad aan apps. In een onderzoek van HubSpot Research gaf 82% van de deelnemers aan dat ze ruim een uur per dag kwijt zijn aan het inloggen bij en managen van alle verschillende applicaties die ze gebruiken. Die verloren tijd kan funest zijn voor bedrijven waar zowel het aantal medewerkers als het budget beperkt is. Met de toevoeging van e-mail- en advertentietools aan hun CRM geeft HubSpot zijn gebruikers de mogelijkheid om die onmisbare functies te gebruiken binnen dezelfde omgeving. Daarmee besparen ze tijd en krijgen ze bovendien een beter beeld van de hele klantbeleving.

“Er zijn de afgelopen tien jaar veel tools voor e-mailmarketing bij gekomen die zijn bedoeld voor het mkb. Helaas staan de meeste van die gratis of goedkope oplossingen op zichzelf en bieden ze geen compleet beeld van de customer journey”, zegt Kipp Bodnar, CMO van HubSpot. “Wij vinden dat e-mail en CRM bij elkaar horen en dat elke marketeer, ongeacht zijn budget, moet kunnen zien wat nu eigenlijk de resultaten zijn van zijn inspanningen. Daarom bieden we kleine en groeiende bedrijven nu deze e-mailfunctionaliteit als onderdeel van ons CRM-systeem. Dat geeft ze een beter beeld van de totale klantbeleving, die aan de hand van losse e-mails en interacties veel moeilijker te beoordelen is.”

“We zijn een start-up en hebben behoefte aan tools waarmee we ook met een beperkt budget een grote impact kunnen hebben. Vaak komt het erop neer dat we met allerlei afzonderlijke apps werken en dat maakt het lastig om een compleet beeld van de customer journey te krijgen”, vertelt Thomas Berry, Student Outreach Consultant bij Picmonic. “Dankzij de nieuwe e-mailfuncties van HubSpot kunnen we die tools combineren met de informatie in het CRM. Bij ons stond de klant altijd al op de eerste plaats, maar op deze manier kunnen we ze een nog betere ervaring bieden.”

Gebruikers van HubSpot CRM kunnen nu adresboeken maken en maximaal 2.000 e-mails per maand versturen met een efficiënte en gebruiksvriendelijke e-maileditor. Ook heeft het bedrijf de mogelijkheden uitgebreid van de gratis versie van hun reclametools, die tot nu toe alleen kon worden gebruikt voor advertenties op Facebook. Vanaf vandaag kunnen gebruikers met de gratis marketingtools hun advertenties op Facebook, Google en LinkedIn managen en volgen voor maximaal 1.000 dollar aan advertentiekosten. Daarnaast biedt de tool conversieoverzichten en mogelijkheden voor het koppelen van twee accounts. De e-mail- en advertentiefunctionaliteit deelt gegevens met het CRM, waardoor gebruikers een volledig overzicht krijgen van de interactie van klanten met hun bedrijf.

“Met de gratis tools van HubSpot kunnen wij potentiële klanten al snel duidelijk maken wat de mogelijkheden van HubSpot zijn en waarom het zo geschikt voor ze is”, aldus Richard Wood, Managing Director bij Six & Flow, een HubSpot Diamond Partner. “Ze kunnen het product zelf beoordelen, waardoor we een vertrouwensrelatie met ze opbouwen en de waarde van het platform goed kunnen aantonen. Door e-mail- en advertentiefunctionaliteit toe te voegen heeft HubSpot het ons dus eenvoudiger gemaakt om nieuwe klanten binnen te halen.”

Er zijn voorwaarden en beperkingen van toepassing. Klik hier voor meer informatie.

Ga naar hubspot.com/pricing/crm voor alle informatie over de nieuwe functies in het CRM-systeem van HubSpot.

Klik hier voor een uitgebreide HubSpot review.

Meer weten over CRM of het CRM Systemen vergelijken voor jouw bedrijf? Ga naar onze splinternieuwe CRM vergelijker en bekijk en vergelijk het ideale CRM systeem voor jouw sales, marketing en service-uitdagingen!