Hoe deel je je dag praktisch in? Time management tips!


time management

Van succesvolle mensen is bekend dat zij goed zijn in het toepassen van time management in hun dagelijkse leven. De kans is groot dat als je een uiterst succesvolle professional wilt zijn in het door jou gekozen vakgebied, je ook moet leren hoe je je dag effectief kunt indelen. Maar waar moet je beginnen? In dit artikel delen we een aantal praktische tips van time management expert Björn Deusings.

1. Plan je dag de avond ervoor

Zorg ervoor dat je je dag met een doel begint voordat je gaat slapen. Maak een dagboek of een planner en noteer je actieplan voor de volgende dag. Een goed begin is nu eenmaal het halve werk. En de wetenschap zegt het dus daar valt meestal niet mee te twisten. Probeer het gewoon! Bepaal je allerbelangrijkste taken voor morgen en sorteer je takenlijst in een logische volgorde. Welke taak krijgt morgen de hoogste prioriteit? En hoeveel tijd heb je voor deze taak nodig? Verdiep je ook eens in de Pomodoro techniek. Door je werk in blokken van 25 minuten te verdelen, voel je de urgentie van de tijd en leer je gemotiveerd en gefocust te werken aan één taak.

2. Pauze nemen: opladen en resetten

Er zijn veel redenen waarom pauzes nemen zo belangrijk zijn. De belangrijkste reden is misschien wel om even los te komen van de werkzaamheden. Je hersenen kunnen tot rust komen en alle informatie verwerken die het net heeft opgedaan. Uiteindelijk levert het je zelfs meer productiviteit, een beter energielevel en uiteindelijk ook een tevreden werkgever op. Dat is een win-win situatie. Maar hoe kun je je pauze efficiënt indelen? Volg dan eens deze workshop time management. Je leert daarnaast ook meer grip op je taak en tijd te krijgen en weer controle over je inbox te krijgen, om slechts enkele voorbeelden te noemen.

3. Leer prioriteiten stellen

Heb je jezelf na een werkdag wel eens afgevraagd wat je die dag nu allemaal hebt bereikt? Je zult ongetwijfeld met positieve zin de dag begonnen zijn, en voor je gevoel veel gedaan hebben, maar toch bekruipt je het gevoel dat je geen overzicht meer hebt. In dat geval is het verstandig om prioriteiten te (leren) stellen. Ook dit leer je trouwens in de workshop time management van Timemanagement.net, een onderneming die sinds haar oprichting in 1999 trainingen, cursussen, lezingen en workshops verzorgen door heel Nederland. Een praktische tip die je direct in de praktijk kunt toepassen, is de taak met hoogste prioriteit eerst op te pakken. Wat krijgt voorrang boven wat? Laat je ook niet afleiden door een collega, simpelweg om de reden dat je hem of haar niet wilt teleurstellen. Ook jouw werk doet er toe!

Foto door Anete Lusina via Pexels

Schrijf je in voor de wekelijkse nieuwsbrief 🤗🚀 2000+ marketing professionals gingen je voor!
Vorige De beste CRM software voor ZZP en MKB in 2021 (inclusief tips en reviews)
De volgende Marketeer, heb jij een Persoonlijk Ontwikkelingsplan (POP)?

Geen commentaar

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *