De kracht van video wordt voor steeds meer bedrijven duidelijk. Onze doelgroepen consumeren dagelijks tientallen minuten (meestal uren) aan videocontent. De B2C-marketeer heeft dit al lang in de gaten. Maar ook in de B2B kunnen we niet om video heen. Laten we eens kijken naar deze typische B2B-onderneming, gespecialiseerd in geavanceerde machines voor het snijden van plexiglas.
We hebben het over Trotec, een internationale ontwikkelaar en fabrikant van laser machines. Deze worden gebruikt voor het snijden en bewerken van plexiglas. Plexiglas, ook wel bekend als acrylglas of perspex, is een veelgebruikt materiaal in tal van toepassingen, variërend van architecturale toepassingen tot signages, modelbouw en kunstprojecten. Het staat bekend om zijn helderheid, duurzaamheid en lichtgewicht eigenschappen, waardoor het een populaire keuze is. Bij het plexiglas snijden is het gebruik van een lasersnijder een van de meest effectieve en precieze methoden.
Moderne website
Deze specialistisch b2b-onderneming heeft zich, in tegenstelling tot veel branchegenoten, modern geprofileerd en zet digitaal daarin goed in. Met een moderne, visueel aantrekkelijke website is hier een mooie stap in gezet. De navigatie is glashelder en geeft de bezoeker de mogelijkheid om content te benaderen vanuit productvragen of juist vanuit de gewenste toepassing.
ContentHub voor vindaarheid en though leadership
Ook is de site voorzien van een contenthub met blogs, nieuws en andere interessante content-categorieën voor de doelgroepen van de organisatie. Een interessante is de hoek met Tips en Trucs. Dit is een categorie berichten waarmee klanten concrete tips krijgen om de beste resultaten te behalen met hun machines.
Hierdoor raken gebruikers geinspireerd en halen ze de meeste waarde uit hun machines. Hiermee verhoogt de organisatie de vindbaarheid én bouwt het bedrijf autoriteit op door zich te profileren als expert in dit vakgebied.
Afbeeldingen & video
De site is voorzien van goede, sfeervolle productfoto’s. Hierin is gekozen voor een combinatie van sfeervolle brand-foto’s en concrete productfoto’s die in detail laten zien hoe de producten eruit zien. Daarin zien we niet alleen apparaten maar ook mensen. Wat we uiteraard ook graag zien, is het gebruik van video. Dit bedrijf zet video in voor verschillende doelen, waaronder de werking van machines en hoe producten gemaakt worden. Ook laten ze bedrijven aan het woord die machines gebruiken ter inspiratie voor potentiële klanten.
Persoonlijk – over ons
Technische bedrijven kunnen ook een persoonlijke uitstraling hebben. De ‘over ons’ sectie van de website is dan ook uitgebreid gevuld met interessante informatie over de organisatie. Een grote foto met een groot deel van de medewerkers erop zet hierin direct de toon. Hierdoor krijgt de organisatie een ‘smoel’ wat de benaderbaarheid van het bedrijf vergroot.
Samenvattend
B2B hoeft niet saai te zijn. Goede moderne websites, zijn niet alleen voorgehouden aan de conglomeraten van deze wereld. Ook bij het MKB zien we legio voorbeelden van bedrijven die heel goed begrijpen hoe ze zich digitaal moeten profileren. Daarbij wordt het brede digitale spectrum ingezet; van blogs tot online tools, van kwalitatieve fotografie tot video’s.
Aanbevolen artikelen rondom dit thema
Digitale marketing in 2020: de belangrijkste uitdagingen
Welke uitdagingen in digitale marketing mag je in 2020 verwachten? En hoe kunnen marketeers zich op deze ontwikkelingen voorbereiden?
‘Digital Marketing & Social Strategy in 1 Day’ wijst de route naar digitaal succes
De volgende stap voorwaarts in de digitale transformatie tijdens Digital Marketing & Social Strategy in one day November 2017
Return On Investment (ROI) en de waarde van content marketing in een B2B omgeving
De waarde en/of opbrengst (ROI) van content marketing is over het algemeen moeilijk te meten, zo ook in een B2B omgeving.
Rex Vermeulen: “Ik ben voor mijn B2B opdrachtgevers de stem van de klant”
“Ik vind B2B marketing ongelofelijk interessant, je kunt je veel beter inleven in je klant.
Online marketing vs. Printreclame in B2B – Welke marketingvorm belooft meer succes?
Maar is printreclame echt ten dode opgeschreven? Wat is het verschil tussen deze twee vormen van reclame en welke biedt er meer succes?
B2B klanten binnenhalen via SEO doe je zó
B2B klanten binnenhalen via SEO doe je zó: tips voor meer leads vanuit de zoekmachines door de website te optimaliseren
We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.