Tags: b2b marketing
Op donderdag 16 juni organiseren Emerce en digital agency Evident de derde editie van B2B Online bij Inn Style in Maarssen. Een dag vol tactics en learnings voor een succesvolle digital B2B strategie en daarmee een niet te missen congres voor B2B professionals in marketing en ecommerce.
Tijdens B2B Online komen topics aan de orde als:
- ROI: De business case komt voor de investering. Hoe maak je deze?
- Organisatie: Hoe krijg je de interne organisatie mee in de transitie naar digital?
- Ecommerce: Wat zijn de laatste trends in ecommerce voor manufacturers en distributors?
- Benchmarks: Hoe staat je organisatie ervoor ten opzichte van je peers?
- Customer experience: Hoe zet je digital in om een excellente klantervaring te creëren?
- Conversieoptimalisatie: Hoe verhoog je online conversie en genereer je meer sales qualified leads?
2016 thema’s
Experts, collega B2B marketing en ecommerce professionals en onderzoekers uit binnen- en buitenland presenteren de beste B2B praktijkvoorbeelden en cases. Met succesfactoren, do’s & don’ts, lessons learned en de laatste trends, strategieën en ontwikkelingen op het gebied van B2B digital transformation, digital marketing en ecommerce.
De eerste sprekers van B2B Online zijn bekend
Digital transformation
Philippe Bosquier, Senior Vice President IT Europe bij Tech Data is verantwoordelijk voor de innovatiestrategie van de onderneming. Hij werkt aan de ontwikkeling van de globalisering van IT met de oprichting van een Enterprise Consultancy groep. Deze is gericht op het stimuleren van innovatie en het ondersteunen van transformatie van bedrijfsprocessen. Philippe deelt tijdens B2B Online zijn kijk op digitale bedrijfstransities.
Fleur de Nijs en Jackelien Veldstra van brengen in een duopresentatie twee B2B startup cases. Fleur is verantwoordelijk voor de digitale visie van KPN. Zij zet haar ervaringen uiteen over het opzetten van een startup unit in de grote KPN organisatie. Ze geeft tips en tricks over hoe je de organisatie simpel houdt en hoe je innovatie kunt versnellen. Jackelien is director digital transformation en ze vertelt daarna meer over de krachtige rol van digitale personalisatie in de B2B customer journey.
Digital marketing
Keynote
Thomas Kolster is bij Danfoss verantwoordelijk voor digital marketing wereldwijd. Kolster heeft zowel 3M als Danfoss door de digital transformation geloodst. In zijn sessie ‘Getting buy-in for digitalization at the C-suite’ op B2B Online vertelt hij waarom ‘going digital’ zo belangrijk is en wat zijn ervaringen, obstakels en successen zijn geweest binnen Danfoss.
Op verschillende social media kanalen vertelt Björn Bouwmeester van Heembouw over behaalde successen en deelt hij zijn kennis. Online wordt namelijk ook voor aannemers steeds belangrijker. Inmiddels spoort hij ook zijn 250 collega’s aan om hun (technische) kennis te delen. Zo stijgt Heembouw in de zoekmachines. In 2013 won Heembouw de Industrial Social Media Award en sinds die tijd heeft Björn niet stilgezeten. Hij vertelt over de impact van social media voor de zakelijke markt. Waarom werkt social voor hele specialistische doelgroepen, hoe monitor je je succes en hoe begin je dan?
We leven in een tijd dat ‘het niet meer gebeurt’ op scholen of universiteiten, maar in de praktijk. De wereld verandert te snel; een theorieboek is snel achterhaald. En digitale marketing kan zo goedkoop dat experimenteren de norm wordt. Edwin Vlems, Marketing Manager bij MCB speelt daar in deze sessie op in. Hij vertelt over zijn eigen praktijkervaring en geeft inspirerende voorbeelden van grote Nederlandse B2B bedrijven.
Ecommerce
Marieke Neervoort van SOLV Advocaten vertelt hoe je controle houdt over exclusiviteit, uitstraling en merkgebruik door webshops van derden. ‘Hoe hou je je product en je merk online exclusief? Hoe krijg je controle over de manier waarop andere webshops je merk gebruiken en verkopen?’ Deze vragen zijn actueel voor iedere onderneming in het zakelijke speelveld die een eigen webshop exploiteert en die tegelijkertijd andere webshops niet wil (en kan) verbieden om haar merken en producten online te verkopen.
Klaas Klunder, docent bij Emerce Opleidingen geeft je de handvatten voor inbound marketing. Hij laat zien hoe je mensen, die je bedrijf nog niet kennen, naar de website kunt krijgen en hoe je ze laat converteren. Hoe ontwikkel je een buyer persona en de buyerjourney? Hoe wordt je relevant op het juiste moment? En wat is de rol van de sales afdeling, social media en e-mail marketing? Kortom; een verkorte cursus vol waardevolle insights.
Voor wie is B2B Online?
B2B Online is een niet te missen congres voor managers op het gebied van online marketing en sales in business-to-business omgevingen, die up-to-date willen blijven en meer willen weten over werkende strategieën en -cases rond B2B marketing en sales. Naar B2B Online komen onder andere directeuren en management in sales, marketing en e-business uit segmenten van onder andere: IT & telecom, zakelijke dienstverlening, industrie, logistiek, bouw & real estate, business travel & leisure en wholesale.
Als mediapartner van B2B Online mogen wij onze volgers €50,- korting bieden op een regular ticket.
[button style=”btn-success btn-lg” icon=”glyphicon glyphicon-pencil” align=”left” iconcolor=”#000000″ type=”link” target=”true” title=”Klik hier” link=”https://www.eventbrite.nl/e/registratie-b2b-online-2016-18758251435?discount=B2B100B2BMARK” linkrel=””]
Aanbevolen artikelen rondom dit thema
Een parade van rare namen
Een parade van rare namen
Interview | Bart Strijker van Jelba over B2B e-commerce en B2B leadgeneratie
Interview | Bart Strijker van Jelba over B2B e-commerce en B2B leadgeneratie
Vijf bronnen voor killer b2b content waar je nog niet aan gedacht hebt
Juicy b2b content genereren is niet eenvoudig. Aan de marketeer de taak om zichzelf uit te dagen om sterkere content te produceren
Belangrijke verschillen tussen B2B- en B2C-marketing
Belangrijke verschillen tussen B2B- en B2C-marketing
Crisis! Hoe kom ik aan prospects?
Hoe kom ik aan waardevolle prospects? b2b marketing
Ruben en Sophie geven Marketing Masterclass
Ruben en Sophie geven marketing masterclass: wat we kunnen leren van dit tv programma aan marketing en sales
We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.