Beste Werkgevers 2013; SAS, ORMIT en Q42

door Marcel Nanning | Last Updated:   20 maart 2013

Amsterdam, 20 maart 2013 – Softwareproducent SAS is dit jaar uitgeroepen tot Beste Werkgever van Nederland in de categorie grote en multinationale ondernemingen. Microsoft is na vijf jaar op nummer één nu op de tweede plek geëindigd. In de categorie middelgrote ondernemingen komt managementdevelopmentspecialist ORMIT weer terug op nummer één. In de categorie kleine en startende ondernemingen bezet webbureau Q42 de toppositie. Dit blijkt vanavond tijdens de bekendmaking van de posities van de Beste Werkgevers. Zij namen deel aan het Beste Werkgeversonderzoek 2013 van Great Place to Work.

Aan het onderzoek van Great Place to Work (GPTW) Nederland deden dit jaar 130 organisaties mee, die 27.000 werknemers vertegenwoordigen. De hoogst scorende organisaties zijn daarbij onderscheiden als Beste Werkgevers van Nederland. Van de 110 organisaties die meededen aan de verkiezing Beste Werkgevers hebben dit jaar 40 organisaties de lijst gehaald. Op basis van de positieve antwoorden op een vragenlijst van 58 stellingen en twee open vragen en op basis van de evaluatie van het werkgeversbeleid (uniek in de branche van medewerkeronderzoeken) wordt de lijst van Beste Werkgevers van Nederland bepaald. De generieke onderzoeksresultaten werden eerder deze week bekend. Zo blijft de Top 5 in de lijst van Beste Werkgevers op alle dimensies groeien, ondanks de crisis van de afgelopen vijf jaar.

Grote en multinationale ondernemingen: nieuwe nummer één

Winnaar SAS steeg drie plaatsen ten opzichte van vorig jaar. Erik van Riet, directeur GPTW Nederland: “De bedrijven die op de lijst van Beste Werkgevers staan hebben werkomgevingen ontwikkeld die tevens als maatstaf gelden voor andere organisaties in Nederland. SAS heeft zich in een jaar tijd sterk ontwikkeld, mede op basis van de adviezen die we ze vorig jaar hebben gegeven naar aanleiding van de resultaten toen. De organisatie kan zich daarom met recht de allerbeste werkgever in de categorie grote en multinationale ondernemingen noemen.” Softwaregigant Microsoft verruilde na vijf jaar de eerste voor de tweede plaats. De chemieonderneming DuPont eindigde in de categorie op de derde plaats en steeg vier plaatsen in de lijst.

Top 3 Middelgrote ondernemingen en Kleine en startende ondernemingen

ORMIT heeft de toppositie in de categorie middelgrote ondernemingen weer bereikt. Ook in 2011 stonden zij bovenaan de lijst, vorig jaar eindigden ze op de tweede plaats. Sms-bedrijf CM Groep en trainingsbureau Van Harte & Lingsma eindigden in deze categorie op de tweede en derde plek. In de categorie Kleine en startende ondernemingen komt webbureau Q42 als nummer één uit het onderzoek. Deze jonge organisatie deed dit jaar voor het eerst mee aan het Beste Werkgeversonderzoek. Het PR Bureau en talentdeveloptmentspecialist Young Colfield eindigden in deze categorie op de tweede en derde plek.

Beste Werkgevers 2013

 

Grote en multinationale ondernemingen Middelgrote ondernemingen Kleine en startende ondernemingen

1 SAS

2 Microsoft

3 DuPont Industrial Biosciences

4 McDonald’s

5 Novo Nordisk

6 Quintiles

7 NetApp

8 PepsiCo

9 Combinatie Jeugdzorg

10 Call2

11 Adecco

12 Devoteam

13 Gemeente Hoorn

14 FedEx

15 Medtronic

16 Kindergarden

17 Alliander

18 Grünenthal

19 KPN Consulting

20 Philadelphia

21 QNH Consulting B.V.

22 EMC

23 Mercedes Benz Financial Servic

1 ORMIT22 CM Groep3 Van Harte & Lingsma

4 Solimas Groep

5 Rabobank Leiden, Leiderdorp en Oegstgeest

6 Synobsys

7 Nederlands Huisartsen

Genootschap

8 Xebia

9 Corio

10 Webasto

11 Tomra Systems

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 Q42 BV

2 het PR Bureau

3 Young Colfield BV

4 Intermax Hosting BV

5 Motion10

6 Stepstone

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De resultaten van het Beste Werkgevers onderzoek 2013 vindt u hier

 

Oprichter en hoofdredacteur van b2bmarketeers.nl, het weblog over b2b marketing over Marketing Strategie, Content Marketing, Marketing Automation, CRM, Project Management en Account Based Marketing. Marcel heeft gewerkt bij CRM partners, b2b marketing bureau's en De Efteling als b2b marketeer. Hij is eigenaar van Nanning Marketing , een marketingbureau gericht op resultaatgerichte content marketing voor b2b. Marcel gelooft in wederzijdse groei door het delen van kennis, ervaringen en visie. LinkedIn
content marketing ebook
Schrijf je in voor de b2b updates en ontvang gratis cheat sheet: Nummer 1 met Content Marketing 🏆.

We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.