Crisis! Hoe kom ik aan prospects?

door Bart Waterschoot | Last Updated:   30 januari 2012

7 succesfactoren om tot waardevolle prospects te komen

In mijn vorige artikel bespraken het belang van een goede prospect definitie. Het is crisis. Dus veel bedrijven hebben dringend behoefte aan goede prospects. Wat doe je eraan? 7 succesfactoren om tot waardevolle prospects te komen:

 

  1. IDEALISEER: Denk na over wie je ideale klant is die je zoekt. In zowel harde factoren (omzet, grootte bedrijf, regio, branche, organisatiestructuur) als zachte factoren (waar liggen jouw prospects ‘s nachts wakker van?)
  2. SELECTEER: Bepaal welke en hoeveel contacten je moet benaderen voor een goede aanwas.
  3. PROPORTIONEER: Zet je acties in proporties uit. De opvolging van 1.000 contacten gaat niet lukken als je hier niet de capaciteit voor hebt. Weers dus reeel en hou het dus behapbaar.
  4. INTRIGEER: Bedenk een pakkende manier om vakinhoudelijk scherp onder de aandacht te komen.
  5. IMPONEER: Verpak dit bij voorkeur in een opvallend medium (standaard mailings belanden ongeopend in de prullenbak)
  6. TELEFONEER: Prospects bellen niet. Dus ga niet zitten wachten bij de telefoon en bel binnen een week zelf na!
  7. CONVERTEER: Het doel van het telefoontje is een afspraak. Richt je in je telefoongesprek dus heel duidelijk op het maken van die afspraak.

Lees ook:

https://www.b2bmarketeers.nl/b2b-crm-2/hoe-de-prospect-database-bedrijfsresultaten-kan-voorspellen/

 

Bart gelooft in marketing die verbinding maakt tussen jouw bedrijf en jouw doelgroepen. Hij geeft met veel enthousiasme en energie workshops over content strategie, positionering, customer journey en persona’s. Werkt samen met Marcel Nanning van b2bmarketeers.nl www.bartwaterschoot.nl www.bartwaterschoot.nl | linkedin  
content marketing ebook
Schrijf je in voor de b2b updates en ontvang gratis cheat sheet: Nummer 1 met Content Marketing 🏆.

We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.