7 succesfactoren om tot waardevolle prospects te komen

In mijn vorige artikel bespraken het belang van een goede prospect definitie. Het is crisis. Dus veel bedrijven hebben dringend behoefte aan goede prospects. Wat doe je eraan? 7 succesfactoren om tot waardevolle prospects te komen:

 

  1. IDEALISEER: Denk na over wie je ideale klant is die je zoekt. In zowel harde factoren (omzet, grootte bedrijf, regio, branche, organisatiestructuur) als zachte factoren (waar liggen jouw prospects ‘s nachts wakker van?)
  2. SELECTEER: Bepaal welke en hoeveel contacten je moet benaderen voor een goede aanwas.
  3. PROPORTIONEER: Zet je acties in proporties uit. De opvolging van 1.000 contacten gaat niet lukken als je hier niet de capaciteit voor hebt. Weers dus reeel en hou het dus behapbaar.
  4. INTRIGEER: Bedenk een pakkende manier om vakinhoudelijk scherp onder de aandacht te komen.
  5. IMPONEER: Verpak dit bij voorkeur in een opvallend medium (standaard mailings belanden ongeopend in de prullenbak)
  6. TELEFONEER: Prospects bellen niet. Dus ga niet zitten wachten bij de telefoon en bel binnen een week zelf na!
  7. CONVERTEER: Het doel van het telefoontje is een afspraak. Richt je in je telefoongesprek dus heel duidelijk op het maken van die afspraak.

Lees ook:

https://www.b2bmarketeers.nl/b2b-crm-2/hoe-de-prospect-database-bedrijfsresultaten-kan-voorspellen/

 

Schrijf je in voor de wekelijkse nieuwsbrief 🤗🚀 2000+ marketing professionals gingen je voor!