Tags: b2b marketing, Leadgeneratie, marktbewerking
7 succesfactoren om tot waardevolle prospects te komen
In mijn vorige artikel bespraken het belang van een goede prospect definitie. Het is crisis. Dus veel bedrijven hebben dringend behoefte aan goede prospects. Wat doe je eraan? 7 succesfactoren om tot waardevolle prospects te komen:
- IDEALISEER: Denk na over wie je ideale klant is die je zoekt. In zowel harde factoren (omzet, grootte bedrijf, regio, branche, organisatiestructuur) als zachte factoren (waar liggen jouw prospects ‘s nachts wakker van?)
- SELECTEER: Bepaal welke en hoeveel contacten je moet benaderen voor een goede aanwas.
- PROPORTIONEER: Zet je acties in proporties uit. De opvolging van 1.000 contacten gaat niet lukken als je hier niet de capaciteit voor hebt. Weers dus reeel en hou het dus behapbaar.
- INTRIGEER: Bedenk een pakkende manier om vakinhoudelijk scherp onder de aandacht te komen.
- IMPONEER: Verpak dit bij voorkeur in een opvallend medium (standaard mailings belanden ongeopend in de prullenbak)
- TELEFONEER: Prospects bellen niet. Dus ga niet zitten wachten bij de telefoon en bel binnen een week zelf na!
- CONVERTEER: Het doel van het telefoontje is een afspraak. Richt je in je telefoongesprek dus heel duidelijk op het maken van die afspraak.
Lees ook:
https://www.b2bmarketeers.nl/b2b-crm-2/hoe-de-prospect-database-bedrijfsresultaten-kan-voorspellen/
Aanbevolen artikelen rondom dit thema
B2B Marketing Trends voor 2017
Wat zijn de b2b marketing trends 2017? Waar zullen de budgetten aan besteed worden en hoe wordt de B2B Marketeer efficiënter, beter en sneller?
Belangrijkste online b2b marketing ontwikkeling 2011
Belangrijkste online b2b marketing ontwikkeling 2011
Mascha Borsboom: “Leuk dat LinkedIn, maar gevonden worden via Google is belangrijker”
Mascha Borsboom is Content Specialist bij technisch groothandel Imbema. Ze heeft de b2b marketing van haar bedrijf flink zien veranderen richting content marketing.
SEO met of zonder jus?
SEO met of zonder jus?
B2B leadgeneratie; de nieuwe definitie
nieuwe definitie b2b leadgeneratie
Hoe verleid je een lead in 0,05 seconde!
Hoe verleid je een lead in 0,05 seconde! We geven het niet graag toe. Maar een boek beoordelen we op basis van de omslag.

We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.