Marketingstrategie

De marketingstrategie is onmisbaar. En, er verandert veel. Met de komst van Social Media en Webmarketing is het speelveld in marketing totaal veranderd. Maar het spel blijft hetzelfde. Hoe zet je strategisch je middelen in om tot de beste resultaten te komen? De beste marketingstrategie artikelen vind je hier!

B2B buyer persona’s opstellen: een praktische introductie

B2B buyer persona’s opstellen: een praktische introductie

Het opstellen van een B2B buyer persona vraagt om kennis van de klant én de eigen organisatie (in de context van de markt).

Hoe laat is het? Tijd om adverteren serieus te nemen!

Hoe laat is het? Tijd om adverteren serieus te nemen!

Growth marketing tips om explosief te groeien

Growth marketing tips om explosief te groeien

Growth Marketing tips om explosief te groeien. Tips en voorbeelden om te groeien volgens de vier p's op basis van growth hacking

No Featured Image

Belangrijke verschillen tussen B2B- en B2C-marketing

Belangrijke verschillen tussen B2B- en B2C-marketing

In 7 stappen van product- naar servicefocus

In 7 stappen van product- naar servicefocus

Hoe pak je die omslag naar servicefocus strategisch aan? Martijn Smit, Head of Marketing bij Bechtle, deelt zijn stappen voor succes

De challenge; een onderschat  marketinginstrument dat onmisbaar is voor SaaS-bedrijven

De challenge; een onderschat marketinginstrument dat onmisbaar is voor SaaS-bedrijven

Wat is een challenge als marketinginstrument precies is, hoe werkt dit en wat kun jij er mee met jouw merk?

Ontdekkingstocht naar de betekenis van B2B merkstrategie voor het MKB

Ontdekkingstocht naar de betekenis van B2B merkstrategie voor het MKB

Van harte uitgenodigd om mee te doen aan dit gesprek over merkstrategie voor het MKB

Relatieonderhoud in Coronatijd? Tips om direct impact te maken met offline marketing

Relatieonderhoud in Coronatijd? Tips om direct impact te maken met offline marketing

Hoe werk je aan relatieonderhoud met klanten in deze bijzondere tijd? De sleutel ligt in offline marketing met impact. Lees hier tips!

Het Waardepropositie Canvas model voor Liefde op het eerste gezicht!

Het Waardepropositie Canvas model voor Liefde op het eerste gezicht!

Als het bij je bedrijf een komen en gaan van klanten is, is je propositie dan wel op orde? Of erger nog je trekt helemaal geen klanten aan met je website of webshop! Dan is er zeker ‘werk aan de winkel’.

B2B-marketing trends voor 2020

B2B-marketing trends voor 2020

nog een paar weken om de plannen voor 2020 vorm te geven en de laatste trends het gebied van b2b-marketing mogen dan natuurlijk niet ontbreken.

Digitale marketing in 2020: de belangrijkste uitdagingen

Digitale marketing in 2020: de belangrijkste uitdagingen

Welke uitdagingen in digitale marketing mag je in 2020 verwachten? En hoe kunnen marketeers zich op deze ontwikkelingen voorbereiden?

Vergelijkingssites in B2B; een goede marketing strategie?

Vergelijkingssites in B2B; een goede marketing strategie?

Er zijn veel b2b vergelijkingssites die een rol kunnen spelen in de Customer Journey van jouw klant. Zitten deze al in jouw b2b marketing strategie?

Een B2b bureau selecteren? 5 tips!

Een B2b bureau selecteren? 5 tips!

Een aantal tips voor het selecteren van een geschikt bureau voor jouw business-to-business klus.

Purpose marketing onmisbaar voor B-2-B organisaties

Purpose marketing onmisbaar voor B-2-B organisaties

De belangrijkste onderwerpen voor marketing managers zijn op dit moment purpose marketing, agile werken en influencer marketing.

B2B marketing: oplossingen voor gerichte reclame

B2B marketing: oplossingen voor gerichte reclame

De uitdaging van de toekomst is al begonnen: b2b marketing moet voor het bedrijf een zichtbaarheidsstrategie opzetten die hen zowel op het web als offline als hoofdrolspelers ziet.

Zo zet je een communicatieplan op

Zo zet je een communicatieplan op

7 musthaves voor de moderne B2B marketeer

7 musthaves voor de moderne B2B marketeer

Marketing over sales: “We praten wel, maar zitten nog niet echt op een lijn.”

Marketing over sales: “We praten wel, maar zitten nog niet echt op een lijn.”

Idealiter zijn marketing en sales een geoliede machine die samenwerken aan het maximaliseren van het bedrijfsresultaat. In de praktijk werkt het met deze sales en marketing alignment vaak anders.

Een organisatie in transitie vraagt adequaat leiderschap

Een organisatie in transitie vraagt adequaat leiderschap

Een organisatie in transitie dient vooral aandacht dient te hebben voor werken aan de business in plaats van werken in de business.

Ga toch dromen B2B marketeer

Ga toch dromen B2B marketeer

Welke KPI’s ben jij vandaag aan het realiseren? Unieke bezoekers op je landingspagina, activiteit in je drip campaign, totaal aantal aangeleverde marketing- of sales qualified leads?

De motor achter elke grote B2B Omnichannel ervaring

De motor achter elke grote B2B Omnichannel ervaring

De motor achter elke grote B2B Omnichannel ervaring

Het doorbreken van een impasse met eenvoudige visualisatie technieken

Het doorbreken van een impasse met eenvoudige visualisatie technieken

Visualiseren, Het doorbreken van een impasse met eenvoudige visualisatie technieken

Marketing als verbeteraar van bedrijfsprocessen

Marketing als verbeteraar van bedrijfsprocessen

Marketing als verbeteraar van bedrijfsprocessen, Proefschrift Alex Klein pleit voor nieuwe rol marketing binnen organisaties

Hoe vindt merkbeleving haar weg in b2b marketing?

Hoe vindt merkbeleving haar weg in b2b marketing?

In 1999 presenteerden Pine & Gilmore hun theorie over de relatie tussen het toevoegen van belevenissen en een succesvolle merklading. Hoe vindt merkbeleving haar weg in b2b marketing?

Ons onderscheidend vermogen? Uhh..wat..?

Ons onderscheidend vermogen? Uhh..wat..?

onderscheidend vermogen, dat ken je toch wel?

b2b marketing in 2013 door marketing nederland

b2b marketing in 2013 door marketing nederland

b2b marketing in 2013

No Featured Image

Content en Outreach Marketing; hoe motiveer je het delen van content?

Outreach marketing? Grote en kleine merken nemen het creëren van content op in hun marketing mix omdat dit zeer effectief is.

No Featured Image

B2B moet aan de selfcare

B2B moet aan de selfcare

No Featured Image

Marketingtips voor MKB deel 3: Leer je klanten kennen

Marketingtips voor MKB deel 3: Leer je klanten kennen

No Featured Image

Marketingtips voor MKB Deel 2: Inside-out vs outside-in (afnemers)

Afnemers zijn klanten, cliënten of opdrachtgevers die producten of diensten aanschaffen. Een afnemersanalyse is zinvol om dit aan te scherpen

No Featured Image

Discussie: kan de online marketeer zonder de kwaliteiten van de 1.0 marketeer?

marketeers

No Featured Image

Praktische marketingtips voor MKB (deel 1)

marketingtips voor MKB

No Featured Image

Een A-merk heeft gewoon een beter communicatiebureau!

a-merk

No Featured Image

Eerste online mediawinkel geopend

Leads: heerlijk, hoe ze als zand door je vingers glippen

Leads: heerlijk, hoe ze als zand door je vingers glippen

Leads: heerlijk, hoe ze als zand door je vingers glippen

No Featured Image

Brand Butlers, Metamarketing en Narcistische e-mails

Brand Butler, metamarketing

No Featured Image

Een parade van rare namen

Een parade van rare namen

No Featured Image

Het kapotte managementdashboard

dashboards b2b marketing

No Featured Image

NIMA en spotONvision gaan strategische samenwerking aan in B2B marketing

Organisaties bundelen krachten voor B2B marketing in Nederland

Een nieuwe profeet?

Een nieuwe profeet?

business-to-business profeet