Marketingstrategie

De marketingstrategie is onmisbaar. En, er verandert veel. Met de komst van Social Media en Webmarketing is het speelveld in marketing totaal veranderd. Maar het spel blijft hetzelfde. Hoe zet je strategisch je middelen in om tot de beste resultaten te komen? De beste marketingstrategie artikelen vind je hier!

Naamsbekendheid vergroten: 4 punten om rekening mee te houden

Naamsbekendheid vergroten: 4 punten om rekening mee te houden

In het streven naar een grotere naamsbekendheid zijn deze vier punten van cruciaal belang voor elke ondernemer. Lees onze tips!

De evolutie van B2B marketing & mobile: en wat jij kunt doen!

De evolutie van B2B marketing & mobile: en wat jij kunt doen!

De Evolutie van B2B Marketing: Mobile's Impact. Hoe je in kunt spelen in 2024 op de mobile wereld als marketeer.

Dit zijn de meest succesvolle marketingstrategieën voor 2024

Dit zijn de meest succesvolle marketingstrategieën voor 2024

Dit zijn de meest succesvolle marketingstrategieën voor 2024. Lees onze tips voor de beste strategie voor jouw bedrijf!

Flexibele betalingen als onderdeel van jouw marketingstrategie

Flexibele betalingen als onderdeel van jouw marketingstrategie

Flexibele betalingen als onderdeel van jouw marketingstrategie: ontdek het onderscheidend vermogen van betaalmethodes!

Marketingstrategieën voor Technische ZZP’ers

Marketingstrategieën voor Technische ZZP’ers

Met deze marketingstrategieën voor technische zzp'ers zet jij zelf goed op de kaart in een concurrerende markt. Zowel online als offline tips!

5 manieren om klantenservice te gebruiken voor jouw marketing

5 manieren om klantenservice te gebruiken voor jouw marketing

5 manieren om klantenservice te gebruiken voor jouw marketing. Tips om customer service in te zetten voor meer omzet.

Een mediabureau inschakelen; een strategische zet op het marketing-schaakbord

Een mediabureau inschakelen; een strategische zet op het marketing-schaakbord

Een mediabureau inschakelen? Tips en voordelen! Met deze tips zet jij concurrenten buiten spel op het marketing schaakbord.

B2B marketing 2023: de do’s en don’ts

B2B marketing 2023: de do’s en don’ts

B2B marketing 2023: de do's en don'ts: wat ga je dit jaar doen om op te vallen, leads te genereren en klanten te behouden?

Marketing funnel: de ultieme gids over funnels (met compleet stappenplan)

Marketing funnel: de ultieme gids over funnels (met compleet stappenplan)

Met een marketing funnel draag je per fase in de customer journey de juiste boodschap uit. ✅ Zet je eigen funnel op in 12 stappen via dit artikel.

Meer vertrouwen met Influencer Marketing

Meer vertrouwen met Influencer Marketing

Lees alles over influencer marketing; een moderne manier van marketing om snel doelgroepen te bereiken. Tips en voorbeelden!

Wat is Branding?

Wat is Branding?

Wat is branding precies, hoe verhoud het zich tot marketing en wat heb je er aan? Tips en voorbeelden in dit artikel.

Waarom je in 2023 een community manager wilt hebben

Waarom je in 2023 een community manager wilt hebben

Waarom je in 2023 een community manager wilt hebben; uitleg, tips voor een sterke community voor jouw organisatie

Marketingkalender 2022; mag het ietsje meer zijn?

Marketingkalender 2022; mag het ietsje meer zijn?

Wat staat er op de marketingkalender dit jaar? Bekijk hier handige data om mee te nemen in jouw marketingplanning

Meer aandacht voor jouw product door middel van product placement

Meer aandacht voor jouw product door middel van product placement

Deze marketingtactiek zorgt ervoor dat jij, als nietsvermoedende kijker, onbewust een bepaald product opslaat. Deze manier van reclame maken, heet product placement.

Een B2b bureau selecteren? 5 tips!

Een B2b bureau selecteren? 5 tips!

Een aantal tips voor het selecteren van een geschikt bureau voor jouw business-to-business klus.

B2B buyer persona’s opstellen: een praktische introductie

B2B buyer persona’s opstellen: een praktische introductie

Het opstellen van een B2B buyer persona vraagt om kennis van de klant én de eigen organisatie (in de context van de markt).

De challenge; een onderschat  marketinginstrument dat onmisbaar is voor SaaS-bedrijven

De challenge; een onderschat marketinginstrument dat onmisbaar is voor SaaS-bedrijven

Wat is een challenge als marketinginstrument precies is, hoe werkt dit en wat kun jij er mee met jouw merk?

Hoe laat is het? Tijd om adverteren serieus te nemen!

Hoe laat is het? Tijd om adverteren serieus te nemen!

Growth marketing tips om explosief te groeien

Growth marketing tips om explosief te groeien

Growth Marketing tips om explosief te groeien. Tips en voorbeelden om te groeien volgens de vier p's op basis van growth hacking

No Featured Image

Belangrijke verschillen tussen B2B- en B2C-marketing

Belangrijke verschillen tussen B2B- en B2C-marketing

In 7 stappen van product- naar servicefocus

In 7 stappen van product- naar servicefocus

Hoe pak je die omslag naar servicefocus strategisch aan? Martijn Smit, Head of Marketing bij Bechtle, deelt zijn stappen voor succes

Ontdekkingstocht naar de betekenis van B2B merkstrategie voor het MKB

Ontdekkingstocht naar de betekenis van B2B merkstrategie voor het MKB

Van harte uitgenodigd om mee te doen aan dit gesprek over merkstrategie voor het MKB

Relatieonderhoud in Coronatijd? Tips om direct impact te maken met offline marketing

Relatieonderhoud in Coronatijd? Tips om direct impact te maken met offline marketing

Hoe werk je aan relatieonderhoud met klanten in deze bijzondere tijd? De sleutel ligt in offline marketing met impact. Lees hier tips!

Het Waardepropositie Canvas model voor Liefde op het eerste gezicht!

Het Waardepropositie Canvas model voor Liefde op het eerste gezicht!

Als het bij je bedrijf een komen en gaan van klanten is, is je propositie dan wel op orde? Of erger nog je trekt helemaal geen klanten aan met je website of webshop! Dan is er zeker ‘werk aan de winkel’.

B2B-marketing trends voor 2020

B2B-marketing trends voor 2020

nog een paar weken om de plannen voor 2020 vorm te geven. De b2b marketing trends 2020 mogen dan niet ontbreken

Digitale marketing in 2020: de belangrijkste uitdagingen

Digitale marketing in 2020: de belangrijkste uitdagingen

Welke uitdagingen in digitale marketing mag je in 2020 verwachten? En hoe kunnen marketeers zich op deze ontwikkelingen voorbereiden?

Vergelijkingssites in B2B; een goede marketing strategie?

Vergelijkingssites in B2B; een goede marketing strategie?

Er zijn veel b2b vergelijkingssites die een rol kunnen spelen in de Customer Journey van jouw klant. Zitten deze al in jouw b2b marketing strategie?

Purpose marketing onmisbaar voor B-2-B organisaties

Purpose marketing onmisbaar voor B-2-B organisaties

De belangrijkste onderwerpen voor marketing managers zijn op dit moment purpose marketing, agile werken en influencer marketing.

B2B marketing: oplossingen voor gerichte reclame

B2B marketing: oplossingen voor gerichte reclame

De uitdaging van de toekomst is al begonnen: b2b marketing moet voor het bedrijf een zichtbaarheidsstrategie opzetten die hen zowel op het web als offline als hoofdrolspelers ziet.

Zo zet je een communicatieplan op

Zo zet je een communicatieplan op

7 musthaves voor de moderne B2B marketeer

7 musthaves voor de moderne B2B marketeer

Marketing over sales: “We praten wel, maar zitten nog niet echt op een lijn.”

Marketing over sales: “We praten wel, maar zitten nog niet echt op een lijn.”

Idealiter zijn marketing en sales een geoliede machine die samenwerken aan het maximaliseren van het bedrijfsresultaat. In de praktijk werkt het met deze sales en marketing alignment vaak anders.

Een organisatie in transitie vraagt adequaat leiderschap

Een organisatie in transitie vraagt adequaat leiderschap

Een organisatie in transitie dient vooral aandacht dient te hebben voor werken aan de business in plaats van werken in de business.

Ga toch dromen B2B marketeer

Ga toch dromen B2B marketeer

Welke KPI’s ben jij vandaag aan het realiseren? Unieke bezoekers op je landingspagina, activiteit in je drip campaign, totaal aantal aangeleverde marketing- of sales qualified leads?

De motor achter elke grote B2B Omnichannel ervaring

De motor achter elke grote B2B Omnichannel ervaring

De motor achter elke grote B2B Omnichannel ervaring

Het doorbreken van een impasse met eenvoudige visualisatie technieken

Het doorbreken van een impasse met eenvoudige visualisatie technieken

Visualiseren, Het doorbreken van een impasse met eenvoudige visualisatie technieken

Marketing als verbeteraar van bedrijfsprocessen

Marketing als verbeteraar van bedrijfsprocessen

Marketing als verbeteraar van bedrijfsprocessen, Proefschrift Alex Klein pleit voor nieuwe rol marketing binnen organisaties

Hoe vindt merkbeleving haar weg in b2b marketing?

Hoe vindt merkbeleving haar weg in b2b marketing?

In 1999 presenteerden Pine & Gilmore hun theorie over de relatie tussen het toevoegen van belevenissen en een succesvolle merklading. Hoe vindt merkbeleving haar weg in b2b marketing?

Ons onderscheidend vermogen? Uhh..wat..?

Ons onderscheidend vermogen? Uhh..wat..?

onderscheidend vermogen, dat ken je toch wel?

b2b marketing in 2013 door marketing nederland

b2b marketing in 2013 door marketing nederland

b2b marketing in 2013