Berichten in categorie

Marketingstrategie

De marketingstrategie is onmisbaar. En, er verandert veel. Met de komst van Social Media en Webmarketing is het speelveld in marketing totaal veranderd. Maar het spel blijft hetzelfde. Hoe zet je strategisch je middelen in om tot de beste resultaten te komen? De beste marketingstrategie artikelen vind je hier!

growth marketing model

Growth Marketing is het toepassen van succesvolle marketingtactieken door het continu toepassen van experimenten en te sturen op data. De term komt voor uit Growth hacking, wat in de basis hetzelfde betekent. Growth hacking of growth marketing kun je toepassen op verschillende disciplines van de organisatie. In dit artikel geven we een aantal growth marketing …

Dat er zowel overeenkomsten als verschillen zijn tussen B2B en B2C behoeft waarschijnlijk geen uitleg. We zetten een aantal van de belangrijkste verschillen (en een paar overeenkomsten) op marketingebied op een rij. Wat zijn B2B en B2C precies? B2B staat zoals je ongetwijfeld weet voor business-to-business, B2C voor business-to -customer. Onder B2B-bedrijven worden bijvoorbeeld groothandels …

van product naar servicefocus

Jezelf onderscheiden op basis van product, prijs, plaatje is al lang niet meer voldoende. In B2C zien we dat al jaren, maar ook B2B moet er nu aan geloven. Focussen op het product alleen is niet meer genoeg. Het tevredenstellen van de eindgebruiker op alle mogelijke vlakken, dat is waar het om draait. Zo’n service …

uitdaging bergbeklimming

Onlangs ben ik via een Linkedin post uitgenodigd door een ondernemer om deel te nemen aan een online challenge. De challenge is: bouw en lanceer een e-learning-course in vier weken. Deze challenge is georganiseerd door SaaS learningplatform LearnWorlds. Dit is een hele goede manier om snel in contact te komen met je doelgroepen en je …

merkstrategie b2b head

Dit is geen doorsnee marketingblog over merkstrategie. Om te beginnen is de dialoogvorm nogal ongebruikelijk. Dit artikel bevat dus ook geen 5 stappenplan of een vurig pleidooi voor het belang van merkstrategie. Wel vragen we ons af wat een merk betekent voor B2B MKB-ondernemingen. Wat heb je als directeur of marketeer van bijvoorbeeld een onderdelenproductent, …